• barnlängtande Mia

Nån mer med hemsk huvudvärk??

Hej!
    Vet att jag egentligen nu hör till "väntar barn" men känner mig mer hemma på denna sida och dessutom vet att många som lyckats fortsätter läsa här.
    Jag har äntligen blivit gravid genom ICSI och är nu i vecka 11.
    Har i två dagar haft en grym huvudvärk som framförallt sätter sig i tinningarna. Den kommer och går under dagen och det enda jag kan göra när den väl är där blir att sova.
    Sen två veckor tillbaka har jag varit konstant tät i näsan och varit tvungen att använda nässprej (otrivin).
    Igår ringde jag till rådgivningen för att fråga vad jag kunde göra. De gav mig då tid till en läkare som tog urinprov och blodtryck på mig. Detta var dock helt normalt.
    Hon talade om att hon inte kunde svara på vad min huvudvärk beror på och gav mig sen ett recept med avsvällande tabletter (rinexin).

Någon mer som upplevt en sån här huvudvärk eller vet vad den beror på??
    Skulle vara så skönt med lugnande besked!

Lycka till alla underbara kämpande människor!

Mia

• Svar på tråden Nån mer med hemsk huvudvärk??
  • Cahela

Jag har inte varit gravid men jag kan säga att Rinexin gav mig fruktansvärd huvudvärk.

• Mamasnest

Jag får hormonell huvudvärk. Fick det när jag tog en p-spruta, fick det under graviditeten och nu även när jag ammar. När jag tar upp det här med BM eller läkare så tar de mig inte på allvar, men jag VET att det beror på hormonerna och har även pratat med andra som kännt likadant. När jag får huvudvärk brukar den sitta i 3 dagar och ibland mår jag även lite illa ungefär som vid migrän fast inte lika hemsk huvudvärk.
    Ta det lugnt och vila när du får ont, det går över.

Lycka till med den lilla i magen!

In the kingdom of the blind the one-eyed are kings
  • MariaViktor

Jag var sjukskriven nästan hela min graviditet pga huvudvärk! Det var flera orsaker. Hormonell huvudvärk (har haft mycket problem tigigare med migrän) lågt hb, ät järntabletter!! Även om hb:t inte är så lågt, lågt blodtryck (inte mycket att göra åt). Det är jobbigt att alltid ha ont men det finns bra smärtstillande tabletter att få som är ok att äta när man är gravid! Kolla med din läkare!

ang nästäppan: jag var jämt nästäppt. I slutet av graviditeten gick det åt tre flaskor otrivin mentol i veckan!!!!!!!!! Så fort jag fött henne släppte nästäppan märkligt!

lycka till!!

• ellet

Hej, jag hade också en helt sjukt grym huvudvärk, men den gick över efter några veckor! De kunde inte heller se varför jag hade den, jag har aldrig huvudvärk annars heller så för oss var det ett mysterium, hormonellt helt enkelt! Hoppas att det släpper på dig också snart! Jag vet inte men jag tror jag var i v. 15 när det gick över.

Lycka till!

• Emma 84

Hej! JGa har oxå en himla migrän och har testat en massa medicin mot detta men inget hjälper som det ska. När jag har riktigt med migrän så bara ligger jag. Har även röntgat huvudet utan att dem fann en tumör som dem försst trodde kunde ligga bakom migränen. Skönt var det att där inte fanns nån men ändå är där inget som kan hjälpa mig. Det är så tröttsamt och nu i några dagar har jag haft lite huvudvärk och en av dagarna var det så mycket att jag höll på att kräka. Nu är ju inte jag gravid men försöker att bli och går på behandling. Hoppas att ni mår bättre snart.

Lycka till!

Svar på tråden Nån mer med hemsk huvudvärk??