• Calylite

ger snart upp

2½ år såg ja nu det gått sen vi började försöka få.
    Gå till barnmorskan känns som de kommer bli högar med utgifter men inget resultat, eller är det verkligen så dyrt?

Tvivlar inte ja nångång kommer få men när känns mer som motvind. Som om de kna ta ytterligare 10 år *Suck*
    Någon annan de tatt lång tid för?

Alla andra i min familj , syskon som kusiner, har aldrig haft nå problem med att få, där strömmar de ju in bebisar men verkar vara grisnit i mitt fall.
    Va tvungen skriva av mig lite i all frustration.

• Svar på tråden ger snart upp
  • Pico

Här är en till! Vi har försökt i snart 3,5 år utan resultat. Har ett misslyckat ivf-försök bakom oss och ska göra FET i nästa cykel, får då tillbaka 2 embryon om de klarar upptiningen.

Har ni gjort en utredning? Behandlingar? Visst blir det lite utgifter men högkostnadsskyddet sätter in efter 900 kr (läkarbesök) och 1800 kr (mediciner). Ivf via landstinget är gratis, 2 el. 3 försök.

Lycka till!

• Fru E

Jodå.. här finns en till. Vi har försökt att få barn i över tre år men inte lyckats. Har genomgått utredningar och nu sits en ivf-behandling där vi forfarande ínte vet hur det har gått...

• Alfons22

Här har du en till som försökt länge... Det har snart gått 2 år sen vi började försöka. Fick ett x i feb förra året och opererade då bort min ena äggledare. Nu väntar vi på att få börja med IVF. Vi får då 3 försök av landstinget, så man får hoppas att det kommer ge resultat! Men i perioder är det fruktansvärt jobbigt att gå igenom detta! Man pendlar mellan hopp och förtvivlan... Fast man måste försöka at inte ge upp!!! Lycka till!!!

• N66

Och här är en till...Vi har försökt över tio år. Det har varit utredningar, behandlingar, IVF och operation men inget har lyckats. Vi ställde oss i kö för ÄD för ett antal år sedan då det visade sig att mina ägg var för dåliga, och nu är det äntligen våran tur. Ger det ett försök till, vill ju sååå gärna att det funkar.
    Lycka till alla ni andra där ute!!

• Calylite

skönt att se man inte är ensammen, ger en en hel del peppningar att fortsätta :) Så tack allihopa för era svar :)
    Nu ahr ja fått ny energi att fortsätta kampen, må genast boka tid hos min gynekolog med :D

• Puff Mummy

Vet hur det känns....

Du skriver att ingen i din familj har haft problen med att få barn, men har du tänkt på att "felet" kan ligga hos din kille/man?

Såg att du tänkte kontakta din gynekolog, låter bra tycker jag. En utredning kanske kan ge svaret på varför det inte funkar. När vi gick på utredning fick vi veta att mannen hade en infektion som helt slog ut spermierna. Han fick antibiotika mot detta i ett par månader. Nu hade vi en del andra problem också och har fått hjälp med IVF, men det kan vara betydligt lättare åtgärdat än så.

Lycka till!

• Rolla

Hejsan

Jag har försökt i 4 år....
    har två ivf försök bakóm mig som har lyckats med slutat med missfall.. senast var 8 april.

ge bara inte upp...
    snart så ska det gå!

Svar på tråden ger snart upp