• Drömmerdrömmar

Någon som vet någon privat gyn i NORRKÖPING?

Någon som vet någon privat gyn i NORRKÖPING?

• Svar på tråden Någon som vet någon privat gyn i NORRKÖPING?
  • Ms Kanga

Eva Hellberg har bra rykte och Lovisa mottagningen med Håkan Forsgren. Lovisa har också mödravård.

• Drömmerdrömmar

Okej Eva hellberg ska jag då försöka kontakta :)

• camomillis

Lovisa mottagningen är jag mkt missnöjd med när det gäller barnlöshet. Vet fler med mig här innefrån "svårt att få barn" som delar min åsikt...
    Ewa däremot går vi hos o där finns det bara ett ord = UNDERBAR :) Är däremot svårt o få tid hos henne.

Lycka till!

• lindislinda1

Gått på lovisa mottagningen som har varit jättebra! Håkan Forsgren har alltid hjälp mig om det varit något.

Går även nu på deras mödravård och är jätte nöjd med dem. Mycket bättre än Vrinnevisjukhusets mödravård som jag testade först innan jag bytte.

• Baninis

Jag kan också rekommendera Lovisa mottagningen och Håkan Forsgren som jag tycker är jättebra. Han fixar alltid tider och har hjälpt mig med mycket i alla fall.
    Camomillis - vad var det som du inte gillade med Håkan och lovisa mottagningen? (bara lite nyfiken.. )

• Drömmerdrömmar

jag har helst en kvinnlig gyn :)

• badprinsessan

Gillar inte heller Lovisa. minns ej vad den manliga gynläkaren hette men han var hårdhänt o opedagogisk...

har startat utredning hos eva hon är underbar henens sköterska med...

• camomillis

Det är inte pga hårdhänthet eller liknande som jag tycker illa om Lovisa eller Forsgren.

För o göra en lång historia kort:

När jag kom dit hade vi (då 22 o 23 år gamla) försökt bli gravida i 1 år utan resultat. Jag hade (har) mens ca varannan/var tredje månad.
    Forsgren gjorde ett vul o gav mig diagnosen pcos. Sen så sa han att "du är ju inte 35 direkt, så det är ju ingen ko på isen". Vi blev tillsagda att gå hem o försöka vidare på egen hand, "för är man ung så får man vänta i 2år (???!!!??) på hjälp.
    Jahapp, jag var inte så kaxig o hade inte berättat för någon om våra planer, så jag o sambon lydde snällt.
    Vi kommer tillbaks efter ca 4 mån, (jag har själv bokat tiden) jag hade vid denna tidpunkt läst på mig lite om pcos o vad man kan göra åt det. Han försöker fortfarande köra med att vi är ju så unga o varför stressa, men jag står på mig o kräver någon form av hjälp. Jag får metformin utskrivet, lägsta dosen. Han säger å mig att är jag inte gravid inom ytterligare ett halvår så kan jag återkomma igen. Så här höll det på... Han var totalt likgiltig för min sorg, även om jag då var 22 år så gick (går) ju jag o hoppas o längar varenda månad... När vi gått hon Forsgren i ett år o det inte hänt någonting mer än 1 vul o lite metformin så ringde jag till Ewa o grät o bad o få hjälp. Hon sa att hon egentligen inte tar emot nya patienter men hörde hur ledsen jag var så jag fick en tid.
    Tre veckor senare var en komplett utredning klar! Jag har sen dess blivit gravid 2ggr (tyvärr mf båda gångerna) men vi håller hela tiden på med behandlingar o gr på besök hos henne.

Det är lite kort om min story med Lovisa, jag har absolut inget förtroende för Forsgren. Jag blev dessutom kontaktad av en tjej här inne som var 36 år o hade sökt hjälp hos honom. Även hon med väldigt gles mens o egna försök i bagaget. Men hon blev också tillvisad att gå hem o försöka lite till på egenhand...

• Baninis

Camomillis - förstår verkligen om du inte gillan Lovisa mottagningen och Forsgren. Håller till viss del med om att han är lite nonchalant ibland men än så länge funkar det för mig där. Lycka till nu så hoppas jag att vi alla snart blir gravida.Kram Nina

• Sara43

Vi kan inte heller rekommendera LOvisa. Vår dotter gick hos honom i flera år för svåra menssmärtor, han hittade inget. Vart dålig på semestern då en akut magop gjordes, en svår endometrios, systor m.m hittades. Hur kan han missa det några v innan vi åkte på sem. Vi vart riktigt förb, de sade att man skulle anmäla men vem orkar det.

Svar på tråden Någon som vet någon privat gyn i NORRKÖPING?