• Bonnie 69

Första vul efter ivf

Var på vårt första vul idag efter ivf behandling. Går in i vecka 9 idag, såg inte så bra ut. Man såg ett hjärta ticka men man såg inte fostret. Barnmorska tyckte det var märkligt. Provade med två olika apparater, men båda visade lika dåligt. Så vi ska tillbaka på nytt vul om 2 v. Fattar inte vad som kan ha hänt. Någon som varit med om samma sak. Kan det ha slutat växa????Kommer det ett missfall??? Vem vet???

• Svar på tråden Första vul efter ivf
  • My Baby

Va konstigt!!! Det kan ju inte bara finnas ett hjärta ju!! Hmmm

• Bonnie 69

Nää tycker inte det fattar verkligen ingenting. Jobbigta att vänta 2 v till för att se om det hänt något.

• My Baby

jo det kan ja förstå,, all väntan e jobbig ju,, men speciellt om det handlar om sitt barn!! ja vet själv

• Pico

ÅH FY vad jobbigt för dig! Hoppas att allt ser bra ut om 2 veckor! Men vilken vidrig väntan för dig!!

• rödbetan

Men finns det ett hjärta som tickar måste det ju finnas ett foster med..

• Spinnaren

Vi gjorde vårat VUL i v 8-9 och läkaren fick zooma in rejält för att visa oss hjärtat. Det är inte så värst mkt mer än ett hjärta så tidigt. Oroa inte, även om jag förstår dig. Det kan helt säkert vara bra. Kram

• Tilde

*Kramar om*
    Har inget svar på dina frågor tyvärr men jag hoppas att allt går bra i slutändan.
    Många Kramar

• cartman

Inte heller jag har några svar, men vill önska lycka till!!
    Hoppas det går bättre på nästa VUL!!

• Bonnie 69

Spinnaren - När dom zoomade in såg man då tydligt ett foster i fostersäcken? För på våran bild så var det bara gryningt, så såg man att det pulserade (hjärtat).

• Anne69

Hej Bonnie!
    Jag tror o hoppas att du inte behöver vara orolig - det handlar nog mest om dålig ultraljudskvalitet. Det är svårt att se så här i början. Naturligtvis finns det inget hjärta utan foster. Det viktigaste nu i början är just att se att hjärtat har kommit igång och det verkar ju funka som det ska! Grattis till det! Förstår naturligtvis er oro men tror att ni ska försöka vara coola till nästa vul. Då kommer ni säkert att se fostret bättre.

När vi gjorde vårt första vul i v. 7+0 såg man hinnsäcken, gulkroppen, fostervatten och foster som var 9 mm (pyttelitet alltså) med hjärta som slog. Jag håller tummarna för att allt går väl o hoppas ni står ut de närmaste veckorna - det blir lugnare sen, jag lovar. Lycka till!

• pemi

Vid vårt första vul i v 6+3 syntes det väldigt dåligt. Också grynisgt med man såg att det pulserade där inne (hjärtat) syntes så pass dåligt att det inte var någon idé att mäta. En vecka senare syntes det bättre, men det är ju i stort sett bara en "böna" med ett pulserande hjärta så tidigt. Hoppas det löser sig för er!

pemi

• CarinaB

Bonnie, gjorde också VUL på HS i veckan. Det var väldigt svårt att mäta och vi fick svaret att vårat knytte var mycket mindre än vad det skulle vara men hjärtat pickade fint. Så jag ska också tillbaks om två veckor. De hade väldigt svårt att se vad som var foster och vad som var gulesäck där i ena hörnet på livmodern....

• Spinnaren

Bonnie; Jag såg inte någonting som såg ut som ett foster, endast något som bara pulserade. Kram

• Kikke

Bonnie 69,

Tänker på dig och hoppas allt ser bra ut vid nästa vul.

Kramar
    Kikke

• LimeOliv

Kan du gå privat på något ställe där de kan se med bättre utrustning? Så att du inte behöver undra i 2 veckor. Det hade jag själv inte klarat...

• LimeOliv

Kan du gå privat på något ställe där de kan se med bättre utrustning? Så att du inte behöver undra i 2 veckor. Det hade jag själv inte klarat...

• LillaLinan

konstigt med ett hjärta utan foster, kan det inte legat så till så att man inte såg det bara?

• loppis7

När man bara har gått några veckor så kan man ju inte se ett foster däremot en gulsäck o ett pulserande hjärta. Det nog ingen fara men om du känner dig orolig tycker jag att du ska ringa o få en ny tid i veckan. Kram

• sunny1

Bonnie! Många har gett bra svar, vilket inte jag kan men jag hoppas att allt är väl med lilla pyret, skall hålla tummarna för er!
    Kram

• aquali

Till Spinnaren

Håller med några här som skriver att så pass tidigt i graviditeten finns bara hjärta att se. Koppla av allt komemr att ordna sig...

Svar på tråden Första vul efter ivf