• Boni

Över 20 Ägg!!!

Var på äggplock i går, de fick ut över tjugo ägg! Tydligen så är det inte helt positivt!? Det finns risk för överstimulering och därför måste jag göra ett ultraljud i morgon innan återföring. I värsta fall måste de frysa embryonen och jag måste få en mens först!? Är det någon annan som har liknande erfarenhet? Jag har dessutom jätteont i min enda stackars äggstock, haft sen i fredags! När går det över...? Vågar jag äta voltaren, det är det enda som hjälper!!!

• Svar på tråden Över 20 Ägg!!!
  • cirkel

Oj, 20 ägg! Jag har ingen som helst erfarenhet av IVF (än iaf), men en sak är väl positivt och det är ju att du får många ägg i frysen, så att du förhoppningsvis aldrig behöver gå igenom äggplock igen?!

• Michas

Vad kul att du värpte så många ägg !!

Hoppas att du inte blivit överstimulerad bara, och att du får in ett helt fotbollslag i frysen. Jag var på gränsen till överstim när jag plockades på mina 21 ägg, men klarade mig och fick mitt ET 2 dgr efter punktionen.

En del säger att det kan bli sämre kvalitet på äggen när man har så många, men får vår del så blev det topp-embryon. Av de 21 äggen så blev 16 befruktade. Jag fick tillbaka 2 att ruva på och 11 åkte in i frysen, så det var bara 3 embryon som kasserades.

Så nu håller vi tummarna för dina fina ägg och hoppas att du snart ruvar på guldägget som stannar tiden ut.

Kram !
    / Micha

• Zumna

Hej Boni!

Tråkigt att höra att du inte mår bra.
    Du bör dock inte äta Voltaren, då det kan ha en negativ inverkan när ägget försöker fästa i livmoderväggen.
    Kika in hos Katten Cesar, hon har haft likadant. Blev överstimulerad och fick göra totalfrys. Är nu gravid efter sitt första FET...

Lycka till!!

• seafree

Hur stora är äggblåsorna när de plockas?
    Håller tummarna! Hoppas du snart mår bättre!

Svar på tråden Över 20 Ägg!!!