• so0phie

överlevnadsväska?!

Snälla hjälp mig! =) Ska på dop på lördag, och jag tänkte göra som en liten "överlevnadsväska" att ge bort. Någon som har erfarenhet av det? Vad ska jag lägga i?

Sen vet jag att jag för länge sen har läst en dikt, som nån hade på sitt barns dop / namngivning, och det var inte någon sån där "puttenuttig" dikt, utan det var en väldigt rolig dikt... nån som vet vilken jag menar?

• Svar på tråden överlevnadsväska?!
  • mrskensington

Jag har aldrig hört talas om "överlevnadsväska". Till barnet antar jag, men varför? Föräldrarna har väl det som behövs med sig i skötväska jämt ändå?

• so0phie

alltså det "överlevnad" kanske var fel ordval, men jag vet inte riktigt va jag ska säga... Men jag menar att man ska lägga i saker som mer är tänkta till att sparas till barnet blir stor´....

• Chiba

TS: Jag tyckte det var en jättebra idé, tyvärr har jag ingen aning om vad du ska ha i den men iden var super..

Hoppas ngn kan hjälpa dig!

• mrskensington

En idé är att göra en tidskapsel från det år barnet föddes med tidningsurklipp om viktiga händelser, en skiva med låtar som var populära det året, årets stora leksakshype, et foto på barnet som nyfött mm.

Svar på tråden överlevnadsväska?!