• Aura

Vad ska man tro om de här äl-testen egentligen...???

Hej!

Orkar någon svara på en jojigs fråga...
    Jag har testat med äl-test två månader. De visar för mig positivt två dagar. Det står ju att testet visar att äl är på väg 24-48 timmar efter(tror jag), men från när då? Från den första dagen eller den andra dagen det visar positivt? Hur tänker ni och hur har det varit för er? är rädd att jag missat! Fattar ni ens min fråga? vi hade sex de två dagarna då det visade, en dag innan och en dag efter. Borde det "räcka"? Det är ju i ärlighetens namn inte lika kul när man måste...
    Vore jättetacksam för lite råd!

• Svar på tråden Vad ska man tro om de här äl-testen egentligen...???
  • Puss och Kram

Jag vet inte heller från vilken tidpunkt man räknar, men allt sex kring ÄL kan ju inte skada även om det kanske inte blir lika kul som du skriver. Men om du tittar i Älkalender på startsidan som finns under artikeln planerar barn så syns det ju när man får positivt utslag och när man släpper ägget.

Jag räknar i alla fall från det första testet och räknar då med 48 timmar. Sen ska ju påminnas att spermierna lever längre än ägget. Jag tror dina odds att vara gravid är stora, och händer inte det så finns det ju andra orsaker till ett det inte funkar just denna månad.

Lycka till

• Aura

Tack för ditt snabba svar! Ja om du räknar från första dagen, så har jag väl kanske prickat in dagen, men det har jag å andra sidag gjort förut också, inte har det blivit nåt ändå...man jag fortsätter hoppas!

Lycka till du med, och tack för ditt svar!

Någon annan som vet nåt om det här?

• gnagaren

Från stegringens första dag!
    Eftersom man testar vaje dag och sedan får en stegring, så behöver man ju inte prova nåt mer.

Svar på tråden Vad ska man tro om de här äl-testen egentligen...???