• Aura

Hur funkar de här äl-testen egentligen??

Hej!

Orkar någon svara på en jojigs fråga...
    Jag har testat med äl-test två månader. De visar för mig positivt två dagar. Det står ju att testet visar att äl är på väg 24-48 timmar efter(tror jag), men från när då? Från den första dagen eller den andra dagen det visar positivt? Hur tänker ni och hur har det varit för er? är rädd att jag missat! Fattar ni ens min fråga? vi hade sex de två dagarna då det visade, en dag innan och en dag efter. Borde det "räcka"? Det är ju i ärlighetens namn inte lika kul när man måste...
    Vore jättetacksam för lite råd!

• Svar på tråden Hur funkar de här äl-testen egentligen??
  • tomcar1

Hej Aura !
    Jag undrar också hur dessa egentligen fungerar ?
    Är ny på detta område och det skulle därför vara bra att veta hur det fungerar.
    Mvh tomcar1

• camben

Jag med
    ..men som man kan läsa sig till så är ju ÄL 24-48 h efter det har visat positivt. Så det stämmer ju att det visar två dagar i rad.(den första när det är 48h kvar den andra när det är 24h kvar) Spermier kan ju överleva upp till tre dagar så det borde ju räcka att ha sex var annan/var tredje dag väl?

• Pico

Om man inte vill köra varannandagsvarianten (håller med om att det inte är kul med krav-sex!) så ska det räcka att ha sex när äl-stickan visar positivt. Egentligen behöver du inte fortsätta testa när du väl har fått positivt, då är det dags.

Lycka till!

• Aura

Hej tjejor, och tack för era svar!

Ja, spermierna kan visst leva i tre dygn, men vågar man verkligen lita på det? Är inte det i bästa fall?

Nu är det ju snart två veckor sedan jag fick utslag på de där testen...Känner att mensen är på väg och känner mig bara så himla deppig!! Jag orkar inte hålla på så här längre!! Även om det känns jättepositivt när man läser alla "äntligen-inlägg" så känns det som jag aldrig kommer hamna där! Hur har ni andra som hållit på i flera, flera år orkat??! Idag har jag helt puffiga ögon efter allt jag grät igår(vilket också är ett tecken på att mensen är på väg- vilket bara fick mig att gråta ännu mer!!).
    Tänk om det aldrig kommer att gå?!!!!

• camben

Du ska se att det tar sig snart!
    Mig tog det två år, ett miljöombyte, nytt jobb och mycket kärlek...men det funkade! Enligt din presentation så hittade läkaren inget 'fel' med dig så det finns ju stoooort hopp.
    Kanske behöver du ett miljöombyte? Ta med killen och åk på en romatisk weekend, eller semester eller något annat roligt! Det är varmt ute idag, köp en glass, sätt dig i solen och NJUT av att du lever!
    *Kramar Om*

Svar på tråden Hur funkar de här äl-testen egentligen??