• Tinulan

Nån mer med Whippet??

Hej

Finns det någon mer här inne som har Whippet hundar?
    Jag vet ju att det är en annorlunda hundras och där så himla roligt om det fanns nån mer som har dessa underbara hundar..

Så kan vi utbyta lite erfarenheter och roligheter.

Kram

• Svar på tråden Nån mer med Whippet??
  • Sonora

Har inte ångrat mig en sekund att vi bestämde oss för en whippet. Ska vara när han sätter igång och piper då... Någon mer som har en whippis som pratar mycket?

• mamma legolina

Jag blir alldeles SJUK efter en whippet

Mina whippar pratade mycket, det var bara att fråga hur dagen varit eller så, då var en hel konversation igång
    Vilka kennlar kommer era whippisar ifrån? (Nyfiken)
    Själv hade jag Thunderwhip´s whippetar med engelsk bakgrund
    Enda sättet att få en vän är att vara en
  • Bagarberta

Hej!!

Jag å min sambo får hem våran whippethane om ca 7 veckor!! *längtar*

Jag har börjat fundera på vilken klubb man ska träna hos. SKK lr SBK. Vad är era erfarenheter?!

• Tinulan

LadyX- Nä jag hade heller aldrig lämnat kvar hunden där... Vovvar ska ha det bra..

Cobra- Jag kommer inte ens in i ditt galleri, tyvärr, hade gärna sett dom... Och ja mina Whippar snackar som sjutton här ibland..
    Har tydligen mkt o berätta.

Mamma Legolina- Skönt o höra att det inte bara är mina whippar som snackar för fullt..
    Våra Whippar kommer från ADAGIO och PLAGIAT!
    Thunderwhip´s whippetar känner jag faktist inte till, finns det många i Sverige? Har du nån bild?

BagarBerta- Då får ni jobb *ler*.. jag har en valp fast hon är 7 månaderna och fan vad vi har kämpat med henne, Det är ju tyvärr som dom säger att Whippetvalpar är det jobbigaste man kan ha, Men gud så underbara sen....
    Lycka Till med lillen, har han nåt namn än?

Förresten vad heter era Whippertar och varför?

Mina heter:

Dusty- 9 årig Tik, har fått sitt namn efter Dusty Springfeild.

Kanel- 3 årig Hanne, fått namn av kenneln, alla i kullen hade olika kryddnamn.

Vitesse 7 månader Tik, har fått sitt namn av oss, Vitesse betyder snabbhet på franska, och hon är snabb med, kul när det stämmer..

• Pilla 77

Vi har en och han ser nästan ut som din på bilden. Älskar Whippar, otroligt lättsam hund som man kan använda till mycket.

• Tinulan

Pilla 77- Jaha vad roligt, har du nån bild på han? hur gammal är han??

• Sonora

Tinulan: Nu borde du kunna komma in i mitt galleri..

• mamma legolina

Nej, tyvärr har jag inga bilder då dom blev kvar hos mitt ex efter hastig flyende flytt men nu kan vi åtminstone prata så förhoppningsvis får jag hem mina kort.

Thunderwhip hade ingen stor uppfödning och nu har dom inga whippar alls utan enbart pudel. Linjerna hos Thunderwhipswhipparna var engelska och det var ju på 80-talet så det kanske inte är så konstigt. Just nu sitter jag på jobbet men ska googla och söka lite så kanske jag kan ge dig någon bild. Min whipp som gick bäst på utställning och fick 2 cert hette Thunderwhips Dressed for succes heller Fredde som han kallades, hade även en kullsyster till honom som hette Evil eye men hon hatade allt vad utställning hette - hon trivdes bäst i soffan

Enda sättet att få en vän är att vara en
  • Bagarberta

Dom två hanarna vi har att välja mellan heter Whincent å Whillgot! Alla i kullen heter nånting whi eftersom mamman heter whillma! Det lutar mot Whincent just nu, å då behåller vi nog det namnet! Tycker det är fint!

Jag vet hur whippetbabisar e! När jag va 12 så skaffade min familj en! Tränade mycket med honom å så! Men första tiden va han hemsk, nu är han underbar!! ( 10 år)

• Vofflis

Jag vill ha en Whippet, de är ju så jättefina. Men min sambo vill inte ha vinthund alls, om han ska ha nån mer hund ( vi har en cavalier) vill han ha en rottis.

• Bagarberta

Vi har valt valp nu! Finns en bild på honom i mitt galleri!! Han fyller 4 veckor idag!! Längtar som en galning!!

• Tinulan

Bagarberta- Så otroligt otroligt söt han är.... förstår att ni längtar... *kram*

• Bagarberta

*puff* Nån mer måste det väl vara med en underbar whippet?!

• mästerkattenistövlar

har en omplacerad whippet på drygt 4 år. Finns någon bild i galleriet. han är på bantning just nu, lite av en tjockis.

• Tinulan

Mästerkattenistövlar: Så otroligt söt bild på din whippe, gulligt hår*ler*

• lärare2

Hej!

Jag har två till och med. Jag har gått valpkurs med båda på SBK, allmänlydnad med den äldsta på SBK och dessutom rallylydnad i privat regi med båda. Dessutom har vi varit på lite utställningar.

Hur går det med er kille? Jag hade förberett mig på små monster, men riktigt så illa har det inte varit. Några grå hår har man fått.

Svar på tråden Nån mer med Whippet??