• jaOmagen

mammakläder... vart??

vart hittar man mamma kläder som e snygga o till ett bra pri??

tänkte sticka iväg o köpa lite mamma kläder för jag börjar bli trött på mjukisbrallorna o kommer inte i mina "vanliga" kläder längre =/ började få svårt att dra på mej dom redan innan graviditeten :P
    men men nån sm har nått tips på affärer o så som e bra??

kram anna

• Svar på tråden mammakläder... vart??
  • Dubbel lycka

Några ställen att kika på är:
    * H&M - har en hel del till bra pris, men kanske inte de lite "flottare" sakerna som kostymbyxor å skjortor...
    * Lindex
    * Grow in life - lite dyrare men stort utbud (har säker 8 olika sorters svarta byxor)
    * Polarn & Pyret - lite dyrare, ganska litet utbud

Det är ju främst byxor som man verkligen behöver ha i riktig gravid-variant, tröjor & toppar går ganska bra med vanliga också - köp någon storlek störe och långa modeller som går ner över magen.

Lycka till!

• jaOmagen

dubbel lycka taaaaaack =) ! ska iväg o kolla, bara längtar nu !!!

• Coursell

På Lindex hittade jag de som jag tyckte var vettigaste mammakläderna. Med andra ord sådana "vanliga" byxor och tröjor utan ryschpysch och rosetter mm. Ville inte ha tuniker heller.

• bimmer

I la redoutes katalog fanns det inte så mycket mammakläder men de var himla fina, synd att jag inte visste det tidigare

• Xenedra

Jag har köpt massor av bastoppar på Gina Tricot. De har inga mammakläder men går ändå utmärkt att använda till växande magar och de är inte särksillt dyra. Annars har jag hittat mina favorit mammajeans på Lindex, snygga och med låg midja. Även ett par på Kappahl. Jag har lite svårt för byxor som slutar under tuttarna...

• Oviss

Hittade ett par super bra jeans på lindex, men så var det de ända paret dom hade att välja på oxå

• Klasan

Jag hittade jättesnygga jeans på Hennes, modell kortare til sommaren. Dessutom väldigt snygga vanliga jeans på Polarn och Pyret (ca 600 men bra kvalité) och en snygg kjol på Lindex. Bra BH:ar finns på Twilfit, jag satsar just nu på en sport-BH från Triumph med "brottar-rygg" så axelbanden ej åker av.
    Har bild på ena jeansen i galleriet!

Tunikor som funkar för växande magen finns på Åhléns och Indiska. Kolla Hennes för vanliga trendiga toppar med "bylsig" mage som funkar även för gravida. Kolla även laredoute.se, boob.se, growinlife.se mm.

Jag tycker överlag att jag blivit positivt överraskad över utbudet av snygga mammakläder! Orkar man inte springa i affärer finns ju det mesta online på webshoppar.

Lycka till!
    /Klasan

• Joona

4mom.se

Köpte lite fräcka kläder där ifrån!

Nöjd med storlekarna, kvaliten och priset!

• C1mum

Sök på mammakläder eller gravidkläder på google eller eniro. Beroende på var du bor kan det finnas massor av småbutiker.

Min favvis är absolut www.mamalicious.se med sina underbart vackra kläder som inte är tillnärmelsevis lika tråkiga och oformliga som t ex HMs.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden mammakläder... vart??