• tomcar1

För segt slem !

Hej !
    På grund av min sjukdom cystisk fibros, så är det svårt att bli gravid. En del har tur att bli det snabbt och en del blir aldrig gravida : ( Jag har inte ätit preventivmedel på ca. 7 år och inte blivit gravid. När man har den här sjukdomen så producerar kroppen ett onormalt segt slem även i underlivet. Jag har ätit Bisolvon i många år, men det har inte hjälpt mot barnlösheten. Är det någon som har något bra tips vad gäller segt slem och vad har ni gjort åt detta ?
    Tacksam för alla svar.
    Mvh tomcar1

• Svar på tråden För segt slem !
  • Pumpan 70

Hej
    Borde du inte kunna få hjälp genom insemination?
    Om det är konstaterat att slemmet inte är som det ska så måste du ju kunna få en behandling - medicin (hormoner) eller insemination. Fel på slemmet är en av många orsaker till ofrivillig barnlöshet.

• illern i mitt liv

förlåt min dumma fråga ..men vaddå segt slem?? typ av flytningar som är slemmigt eller ?

• body

Hej!

Jag hörde att man kan prova en hostmedicin som är slemmlösande. börja efter mensen och framm till ägglossningen, det är receptfritt, tror det hette bivosan eller något, det kan vara värt ett försök.

Lycka till Body

• mila77

Hej, jag undrar, vad är det man kan äta, Bisolvon? Är det hostmedicin? Kan man äta det bara så där, eller dricka?

• camben

Tyvärr har jag inga bra tips...men insemination låter väl som ett bra alternativ om du inte redan provat det?
    Undrar också, precis som mila77...är det några 'biverkningar' med Bisolvon eller bara att slurka i sig?
    Lycka till och hoppas det löser sig för dig!
    Kram

• mila77

Kanske skulle vandra ner till apoteket nästa vecka...

Svar på tråden För segt slem !