• Clematis

Har jag fått missfall??

En vecka efter positivt graviditetstest så började jag blöda, det var igår. Helt klart så var det mindre blod än vid mens, men det kändes lite grann som mensvärk. Idag är det som det brukar vara sista dagen i en menstruation, väldigt sparsamt, som att det håller på att sluta. Har jag haft ett misfall? Finns det nån som vill dela med sig av egna erfarenheter?

• Svar på tråden Har jag fått missfall??
  • Långbenopluto

Hej

Det behöver inte vara missfall, många blöder som du i början.

Men ring din BM mottagning för rådfrågning!

KRAM och jag ska hålla tummarna för dig!

• AnneSophie

Det är nästan omöjligt att säga med säkerhet.
    Självfallet är det inte normalt att blöda under en graviditet och självfallet KAN en blödning indikera att något är fel, som tex missfall. MEN med detta sagt så förekommer blödningar under graviditet utan att det är missfall. Man kan blöda från slemhinnorna i slidan, från livmodertappen...ha lite vajsing på kommunikationen till hypofysen etc etc.

Det enda sättet för dig att få ett definitivt besked på vad som pågår är genom att göra ett VUL, vaginal ultraljud. Kontakta isåfall gynkliniken på ditt sjukhus för en tid.

• Eris

När min väninna var gravid så blödde hon rikliga mägnder ett antal ggr då hon trodde att ett missfall skett, men bebbin låg kvar o dem vet idag inte varför hon blödde så mkt, det mer eller mindre "forsade" blod från henne.
    Jag tycker dock att du borde kolla upp detta, är det ett mf så kan man tyvär inte göra ngt åt saken, men för att slippa oro, så kolla upp det, lycka till, kram....

• Clematis

Tack för era svar!

Jag är inte gravid längre - idag visar testet negativt...
    Så det får bli nya försök framöver. Sånt är livet.

• Daddys Girl

Hemskt lessen för din skull........ Men jag hade nog tagit kontakt med BM i alla fall. Möjligt att du behöver skrapas. Kan inte så mycket om sånt men det är bättre att fråga en gång för mycket än att få komplikationer.
    Hoppas det går bättre nästa gång!!
    Styrkekramar till dig!!

Svar på tråden Har jag fått missfall??