• happy2

Hur mycket har ni ökat i vikt runt v15

Jag har inte gått ner någonting under min första tid, även om jag mådde illa så var det inte så farligt som med den första. har typ ökat 4kg o e bara i v15 är det någon mer som har ökat så mycket under den här tråkiga mellandel då man barta ser degig ut

• Svar på tråden Hur mycket har ni ökat i vikt runt v15
  • Cesilia

Jag har precis gått in i vecka 19 och har gått upp 2.6kg.. :)

• Makaroner

Förra grav vägde jag ca 76 kg i v15, utgångsvikten var 74. Den här gången gick jag inte ens upp ett kg, samma utgångsvikt. Nu i v31 väger jag 80 kg, det gjorde jag vid förra graviditeten oxå. Har ju lite att ta av för jag är bara 165 cm lång och 74 är väl kanske lite mycket om man inte är gravid Jag mådde illa mycket i början så det är väl därför jag inte ökade i vikt så fort och jag klarar inte av fet mat för min lever gillar inte det. Så chips, grädde, såser, mycket choklad och annat gott är helt uteslutet för mig.

• inna79

Jag har spytt som en "tok" mellan v 9-15 och hade ändå gått upp ca 4 kg i vecka 15. Är i vecka 18 nu och har väl kanske ökat 5-5,5kg

Allt är individuellt och högst normalt! Vare sig man har gått ner tom, eller gått upp mycket. Barnet tar det den behöver och vi får resten...

• ulrika80

Har inte gått upp något ännu å är i vecka 16 , tycker att det är skönt då jag har lite övervikt sedan förra graviditeten

• ulrika80

Har inte gått upp något ännu å är i vecka 16 , tycker att det är skönt då jag har lite övervikt sedan förra graviditeten

• Ellgee

Jag är i v 16 och har gått upp ca 7 kg.

• Pyttet

Jag är i v 22 och har gått upp 3 kilo.

• Annifrid

i slutet på v 14 och ett kilo tyngre!

• Nathalie009

ehhe, ajg är i v 25 o ahr gått upp 3 kilo max .. d där låter som det är väldigt olika

• Zinne

Jag är i vecka 16 och har gått upp ca 2 kilo. De har kommit de senaste två veckorna. Bara så där! Känns som om jag gick upp dem från en dag till en annan...

• Ninavince

Jag är i vecka 15 och har gått upp från 55kg till 67kg, alltså 12kg.... Så slappna av och unna er en glass i solen.

• LICORICE

Är i vecka 39 (38+0) och har gått upp totalt 6kg hela graviditeten. Det är ju väldigt individuellt hur mycket man går upp. Så länge man mår bra så är allt bra.

• LICORICE

Är i vecka 39 (38+0) och har gått upp totalt 6kg hela graviditeten. Det är ju väldigt individuellt hur mycket man går upp. Så länge man mår bra så är allt bra.

• WeeBee

TS din viktuppgång låter helt rimlig!

Om man bär på en del övervikt sedan innan så är det väl ok att inte gå upp så mycket...men annars är det väl bäst att åtminstone gå upp vad graviditeten väger. Annars går man ju egentligen ner i vikt (i sig själv)

Jag gick upp 12 kg totalt förra graviditeten...Å hade gått ner 11 kg när jag kom hem efter förlossningen...så egentligen var MIN egen totala viktuppgång 1 kg. Som försvann redan efter första månaden med amning. Sen gick jag ner ca 1 kg per månad när jag ammade...trots att jag åt mycket! Vägde alltså 5 kg under ursprungsvikt efter 6 månader.

Va inte rädd för viktuppgång, men överdriv inte heller...för allt utöver vad själva graviditeten väger och det som amningen kräver ligger ju kvar sen...

Är i vecka 24 nu och har gått upp 7 kg. Jag har definitivt blivit "fetare"...har tappat lite muskler å lagt på mig fett istället...har inte prioriterat att träna som innan...men jag hoppas kunna ta igen det när jag är föräldraledig sen. Tränade massor förra gången jag var föräldraledig å det var superbra underhållning både för mig å bebis...dagarna gick väldigt fort å det var en fantastisk tid! PS. Hade en annan mamma att träna ihop med så vi promenerade alltid fram å tebax samt turades om med att underhålla barnen mellan seten...ammade ihop innan hemfärd å tjötade massor????.DS.

• WeeBee

* ????? var egentligen en glad smajli...men den omvandlades till frågetecken.

Svar på tråden Hur mycket har ni ökat i vikt runt v15