Visste ni?
Jag har en fraga. Ni som har blivit gravida, kande ni det pa er? Visste ni att det hant nagot i kroppen innan ni testade? Kunde ni kanna detta innan BIM eller kom kanslan efter Bim?
Antar att det ar olika for alla...
Jag har en fraga. Ni som har blivit gravida, kande ni det pa er? Visste ni att det hant nagot i kroppen innan ni testade? Kunde ni kanna detta innan BIM eller kom kanslan efter Bim?
Antar att det ar olika for alla...
Svår fråga... Både ja och nej...
Jag har tre tonårsbarn som kom till på "naturlig" vag och då "visste" jag innan test att jag var gravid. När jag blev gravid via IVF så var det en annan situation, eftersom jag ju visste att det fanns skäl att tolka kroppsliga symptom som graviditet. Jag har testat negativt 3 gånger efter IVF och då hade jag "mensvärk" och illamående i perioder, men var rätt säker på att det var kört redan innan test. Den gången jag plussade hade jag mycket tydligare symptom, men samtidigt som jag var rätt säker på att jag var gravid och kände ett otroligt lugn på nåt vis, så tänkte jag hela tiden att det säkert bara var önsketänkande. Att jag själv framkallat symptomen eftersom jag så gärna ville vara gravid.
Lite rörigt svar, men jag hoppas du förstår vad jag vill säga...
Kram, Leva
Jag kände det på mig. Mina bröst började ömma 3 dagar innan test och de gör de aldrig annars.
Ja jag visste att jag var gravid för jag mådde så sjukt illa och brösten hade växt en del direkt. Sen kändes kroppen i största allmänhet annorlunda och jag väntade länge med testet och mensen var då odiskutabelt sen även med mina cykler mätt. Så jag insåg att jag var gravid även om jag inte trodde på det förrän jag såg pluset!! Lycka till!
Förstod nog redan kring tidigaste bim (oregelbunden mens).
Jag ville hoppas. Kände lite växtvärk i livmodern, mådde lite illa, men trodde samtidigt att det kunde vara inbillning. Men det var det inte!!!
Nej! Hade grym mensvärk, men det kunde jo lika gärna ha varit hormonerna jag tog.
Ja, jag kände det på något sätt i slutet av ruvningen (ca 14 dagar efter insättning av befruktat ägg, några dagar innan "testdag")... (Bl a började graviditetsillamåendet redan innan testdag.) Jag blev då gravid (för första gången i mitt liv) vid 7:e ruvningen efter IVF-försök.
Jag tror att det var för att jag hade ruvat 6 ggr tidigare och fått minus varje gång som jag kunde känna skillnad (dvs jag hade hunnit få lite "erfarenhet"), och kanske framför allt för att det var tvillingar i magen. (Kanske inte hade "känt det" om det bara var 1?) Sedan slutade tyvärr graviditeten med MA och skrapning i 13:e veckan... Det skall bli intressant att se om jag känner likadant nästa gång, om jag lyckas bli gravid igen.
Jag kände inge symptom, men visste på något underligt vis att det skulle vara positivt, en annan känsla mot de sex andra månaderna som jag testat negativt. Svårt att förklara, men testet var bara som en bekräftelse på något vis.