När månen går med långa ben?
Finns det nån bok eller nåt band som heter så? För jag vet att det är nåt liknande iallafall. Vi hade den på band när jag gick i förskolan & jag tyckte att den var jätteläskig, handlade om två tjejer som hette Märta & Berta eller nåt sånt. Och så skulle dom typ rädda världen för månens elaka syster hade stulit nåt halsband eller hur det nu var. Om dom misslyckades skulle allt bli helt svart. Minns att den slutade med att dom fick hoppa över nån flod där den elaka Bäckahästen bodde & sedan löste sig allt, dom fick varsin månsten som tack för hjälpen eller nåt sånt. Nu har jag ju inte hört historien sedan jag var fem år eller nåt så minnet är väl inte det bästa men nåt sånt var det iallafall. Nån som känner igen det?
Jag bara kom att tänka på det nu, pratade med min mamma precis om alla sånger vi sjöng & böcker vi läste när jag var liten. Skulle vara jättekul att höra den igen, den är nog inte lika läskig idag. Då låg jag typ tryckt mot väggen i mitt rum med täcket upp till näsan & kunde knappt andas för att jag var så himla rädd för Bäckahästen. Man kanske kan ladda ner den på Kazaa eller nåt sånt?