• Hannah74

Rätt an nån annan ska hinna före med bebis..

Hej.
    Är så fånig men måste skriva av mej lite. Vi kämpar ju för att få barn, förhoppningsvis framme i kön i höst. Nu är det så att min killes storebror(äntligen) fått en flickvän sen ett halvår tillbaka. Han är ju äldre än min sambo även om jag är äldre än storebrodern. (min sambo är 3 år yngre)

Flickvännen har ett barn sen tidigare som är några år gammal.
    Jag står nära mina svärföräldrar o vi tycker mkt om varandra. Har ingen egen pappa och min mamma bor långt bort så det har liksom blivit en liten extrafamilj.
    De vill ju såklart jättegärna ha barnbarn och sörjer med oss.

Men nu är det så att i stället för att slappna av helt och tycka att det är jättekul att brodern fått en flickvän, som dessutom är jättetrevlig, så oroar jag mej att de ska bli med barn...! Typ: det var inte planerat mm mm.

Eftersom hon redan har barn innan så går det (förmodligen) lätt kanske.

Och jag vill inte det! Min sambo tycker jag är urlöjlig, men det skulle vara värsta mardrömmen för mej.

Både att det skulle vara jättejobbigt att ha en "oplanerad" graviditet så nära på OCH att de i så fall skulle få första barnbarnet i "min" familj..

Hur hanterar ni sådana situationer- man vill ju vara så glad för sina nära o kära när de blir gravida o får barn, men det är så svårt ibland!

Bästa vännen började planera efter mej och nu har hon 2 barn och jag har ju såklart inga ännu- men henne tycker jag inte det är ett dugg jobbigt med, bara jättekul att hon har barn.

Men lite samma med mina 4 småsyskon, de är ju mellan 19 och 29 och jag skulle nog tycka det kändes jättejobbigt om det började planera barn nu och lyckades direkt... FÖRE mej!

Hatar att jag känner så här, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Rätt an nån annan ska hinna före med bebis..
  • Sacha81

Har lite samma problem, är väldigt rädd att vissa personer ska hinna före oss. Typ att syskon skulle hinna före eller vissa personer man har runt sig i sin omgivning. Tyvärr har många sådana hunnit före oss och det är skittrist. Men det måste man ta, blunda och gå vidare. Det går ju inte att göra så mycket åt det, det blir snart våran tur!

• Fru E

Känner helt igen mig. Min bror har blivit pappa till två barn medans vi har förökt utan resultat... hans yngsta är ett år nu... jag har inte gråtit så mycket någon gån i vuxen ålder som när jag fick reda på den andra graviditeten. Känslorna är kluvna, vilket jag tror är helt naturligt. Livet är orättvist när det gäller familjelivet. När deras första barn kom så tänkte jag mer att det skulle bli samålder med vårat "planerade..."..som då aldrig blev

• pissypopi

Tack snälla ni...
    jag trodde att jag var den énda som kände så här... jag känner precis som ni.

• mala78

förstår precis hur ni känner, min plastsyster och hennes flickvän är båda gravida efter 3-4 försök med insemination, känns så fuskigt att de kan betala och bli gravida. om vi skulle behöva göra makeinsemination skulle vi få vänta i en lång kö.

• TeresaJ

Jag känner också precis som ni. Jag var en av de första i min bekantskapskrets som började att försöka. Nu har mina allra närmaste fått sina barn som blev till så fort de bestämde sig för att det var dags.

Den näst yngsta kom i veckan och den som är sist ut är beräknad att dyka upp i slutet av denna månad. Känns jättejobbigt att nu behöva åka runt till de nyfödda och gratta samtidigt som det är så kul att se dem.

Min allra närmaste väninna fick sin baby först men med hennes lilla är det skillnad mot de andra väninnornas. Han känns lite mer som min på något sätt så det är jättekul men det har varit och är en tuff tid just nu. Lycka till alla. Håller tummarna för oss!

• Sara Jane

Vill bara säga att jag verkligen förstår dina känslor. Jag tycker det är jättejobbigt när vänner och bekanta blir gravida. Känslorna är ologisk aoch inkonsekventa, men som jag ser det fullt normala. Men jag vet det är skitjobbigt att känna så här!! Tyvärr har jag inga bra tips, men straffa inte dig själv för dina tankar och känslor. Förhoppningsvis blir det bättre.
    Livet är så orrättvist ibland och det är svårt att acceptera.

Hoppas att ni snart får en bebis och hinner före

Lycka till!!
    Sarajane

• Hannah74

Tack för alla svar! Känns skönt att man inte är ensam om dessa "fula" tankar. Känns dock lite lättare när man tänker på att det ju inte är sååå långt kvar i denna evighetslånga kö till sahlgrenska. Man får ju hoppas det går då iaf!
    Håller tummarna för oss alla! Kram

Svar på tråden Rätt an nån annan ska hinna före med bebis..