• Roisin Dubh

    Tråden om fånig reklam - 2

    Fick en nostalgikick och började sakna denna tråd www.familjeliv.se/Forum-5-88/m263779.html
    så jag startar en uppföljare!

    Det finns ju massvis med reklam att reta sig på eller förfasas av där ute!

    Jag har kanal5 på i bakgrunden just nu och fick nyss ett stort suckanfall när reklamen för en viss tandkräm deklamerade "Introducera din mun för en helt ny renhet" (i avsaknad av väldigt trött smiley)

  • Svar på tråden Tråden om fånig reklam - 2
  • My 2

    Jag har alla ica-reklamfilmerna på video *hihi*

    Högstbjudande?

    /my

  • Dramaonline

    Angående "hälsa på sig själv i framtiden": Vad då leva loppan?

    Att köra omkring i Skåne i en typ trettio år gammal bil utan soppa är väl inte att leva loppan?

    Fiske, golf eller ridturer? Såååå lyxigt är inte det.

    Men det är en riktigt konstlad reklamidé.

  • kvabbso

    Åååh, vad glad jag är att den här tråden har fått nytt liv! *lite stolt*

    Min största hatobjekt just nu är det nya smörgåskladdet för barn från Milda. "Mums på mackan, vi KRÄVER det!"

    - Nej, svenska barn behöver inte mer och fler sötade produkter.
    - Kräver det? Hörrni, curlingungar, ni ska äta leverpastej och ost, ni har ingen rätt att kräva snask på mackan! (Däremot har man rätt att kräva av föräldrarna att de inte köper smörjan...)

  • systernegativ

    ja, fy f-n. nagelsvampsreklamen. jag är RÄDD för den! hur många barn drömmer inte mardrömmar om den där läskiga reklamen?! men den fungerar säkert, folk kollar säkert upp sin nagelsvamp bara för att de är så rädda för de där monstertrollen. uhhhh.

    men jag tycker ändå att reklamen där en hypersminkad, skönhetsopererad och extremt softad claudia schiffer gör miner till en liten bebis är värst. jag hatar den verkligen! å hjälp, tänk om det SYNS att man har LEVT när man väl dör??

    vad gäller maraboureklamen är jag helt säker på att den är dubbad från norska.

  • dofsan

    men den då...... om de där två som ska leka doktor.......... släcker ljuset och hoppar runt i sängen..............tänder ljuset och så har hon rensat hans tänder.....
    snacka om låg nivå!!!!!!!

  • systernegativ

    och en reklam som jag och sambon saknar är utan tvekan knäckehäxan. sluta jiddra börja trolla!

    den här tråden är rolig. det är ett av mina större intressen att sitta och störa mig på värdelös reklam. vore jag inte så stresskänslig skulle jag arbeta med reklam själv :)

  • Sarasnaran

    Den där om minherpes e väl oxå äcklig...?

    När man e inne i läppen o det kommer massa gubbar o sprutar en massa gegg... Urk!

    Och Claudia Shiffer... "Let surgery wait...!"

  • Maggis

    Dofsan;

    Den var med på min hatlista i gamla tråden. Håller verkligen med dig, helt och fullt!

  • Zmoothie

    Billinge! Jag blir gaaaalen!

    "En dag ska jag.. vara på den osten" "Skogen suger, sa han. Jamen då får du väl ta en oststav då. Och så skrattade vi"

    *sliter mitt hår* Hur dålig får reklam vara?!

  • Dramaonline

    En reklam som jag säkert annars skulle ha gillat, ger mig kalla kårar.

    Den där för kaffe, med tjejen som lurar över sin hund i killens bil vid ett rödljus.

    Hur kan hon vara så ansvarslös? Tänk om han inte upptäckt hunden utan låst in den att svälta ihjäl i ett garage? Eller om den hoppat fel och blivit överkörd? Tänk om han är djurplågare?

    Puh. Ska lugna mig nu. Bara reklem. Bara reklam.

  • argentea

    systernegativ: jag håller med, den var suverän!

    "knäckehäxan var här och trolla'. hon ska veta att man inte jiddrar med riddarna runt det runda frukostbordet...!" :)

  • FiaFågel

    Det har säkert talats om Riesen förut. Hur tramsigt som helst (som vanligt när man dubbar tysk reklam)

    Men nånting jag inte tänkt på förrän nu är att han säger "Riesen..denna REKTANGULÄRA KUB av..."

    Emm? När är en kub inte rektangulär??

    Skulle man säga "Denna cirkelformade boll"???
    LOL Hoppas att jag hörde fel men jag är nästan säker på att han sa så..

  • Dramaonline

    Gah! Kryper i mig av den rektangulära kuben.

    För att en kub ska vara en kub så ska alla sidor vara lika långa.

    En kub som inte är en kub, som Riesen-kolorna, utan vars sida är rektangulär, kallas egentligen ett rätblock. Fast det gick väl inte in i dubbningen....

  • EverSoNice

    Fast Riesen är ju ganska goda...

    Själv spyr jag av allt pluggande av Robinson på 3:an när jag tittar på mitt favvo-program Förhäxad följt av NCIS på söndagarna. Tror jag räknade att jag fick se samma idioter säga samma saker och Aschbergs mässande en 6-7 gånger under loppet av knappt två timmar.

Svar på tråden Tråden om fånig reklam - 2