• Qetesh

Hur skulle du uttala Emile?

Jag och mina namn- igen
    Nu har jag och gubben troligen ÄNTLIGEN enats om vad lillgrabben ska heta, kruxet är bara att EMIL (som vi alltså tänkt) är så himla vanligt.
    Tänkte om man åtmindstonde inte har en "svensson-stavning" så blir det ju lite originellt- men...
    Hur skulle du uttala EMILE om du stötte på det???

Kram MISS Q

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle du uttala Emile?
  • HannaCecilia

När jag läste det högt så uttalade jag det Emiiiilii ungefär.

• FenomenaA

Jag skulle läsa det som Rousseaus Emile, dvs pojknamn med franskt uttal. Jag skulle inte uttala det som det svenska pojknamnet Emil.

• Karpet

Jag skulle utala det imaijl. Som att det var på engelska. Alternativt kanske Emill. Emil kan det aldrig bli.

• caze

Trodde att det var ett tjejnamn, variant på Emilie.

• Smultron och glass

Emile kommer aldrig bli Emil, precis som Cevin/Cewin aldrig blir Kevin.

Vill ni att han ska heta Emil, så döp honom till det, men försök inte hitta på en egen stavning.

Emil är fö jättefint!

• FenomenaA

Tillägger att jag tycker Emile är ett jättefint pojknamn, passar ju bra nu när folk inte är rädda för att hämta inspiration fån andra länder mm. Men det är INTE samma namn som vårt svenska Emil...

• Glimmerfall

Trodde oxå det skulle vara ett tjejnamn. Nopes inte fint! Emil ska stavas Emil och inget annat.

ஐ Lycka är bara smärtlindring ஐ
  • Maya

Emil är förvisso vanligt men det är ändock väldigt fint. Stava det Emil och välj något lite ovanligare andranamn är mitt förslag.

/Marie mamma till Emil född 2003 och Ebba född 2005

• DenNamnbitne

Eftersom namnvarianten är fransk skulle det ju bli Emill som Emile Zola m.fl.

Huj vilken gammal omröstning jag hittade. Varför fick de så många röster då egentligen? Vart hänger folket istället nu eller är nätet ute?

Svar på tråden Hur skulle du uttala Emile?