• Jinna

Att tolka ultraljudsbilder!!Kolla här...

Hejsan!!

Som sagt så vet jag nu efter mitt tillväxtultraljud att jag väntar en liten flicka..*lycklig*.

Men jag vill bara visa er som är nyfikna på ert barn och som sitter hemma och tolkar era bilder. Jag gjorde ju mitt första ultraljud i vecka 17, när jag sedan kom hem och tittade på bilden så tyckte jag mig verkligen se en pung på bilden. Min sambo tittade och även och han tyckte att det såg ut som en pung mellan benen. (se bilden i mitt bildgalleri, bild från v.17).

Då vart vi lite inställda på att det kanske var en pojke till i magen, sen gjorde jag ytterligare ultraljud och på de korten såg jag som tre små streck efter varandra...jahha...lite förvirrande.(även detta kort i galleriet)

Men på sista ultraljudet så såg jag som två bullar med ett tunnare streck i mitten och läkaren visade det tydligt!!!

Kolla gärna under mitt bildgalleri på bilden från v.17, hur skulle ni tolka detta???Visst ser det ut som en pung!!!Jag tycker det i alla fall....

Hoppas att detta förvirrar er ännu mera..*fniss*

Kram Jinna

• Svar på tråden Att tolka ultraljudsbilder!!Kolla här...
  • Jinna

Hej igen!!

Ingen som tycker något???

Skriv gärna...

Kram Jinna

• Lingonfia

Svårt att se, om det skulle vara en pojke eller flicka. Måste nog vara ett proffs för att kunna se det på en UL bild.

Men det är alltid roligt att titta och gissa!

• yaneth

förvirrad va ordet, och visst d´ser det ut som en pung i v17.... *ler*

men så e det tydligen inte så........grattis till lilla tössa

• alan

Förvirrande.... Det är bara förnamnet!!

• jummie

öööh ja du...en bebis är det iaf!!!

• fiiia

ser ut som en baby boy... men kanske navelsträngen..?hihi

• LoM

Oj inte det lättaste att se precis :o

//Linda v.41+1

• MaSo

Wiiieee.. jag har oxå tre streck på min bild.. Och jag har redan en gosse.. skulle vara skoj med en tös!!

• Bumpy

Det ser helt klart ut som en pung - UL bilderna som vi har från v 19 och v 30 saknar helt nåt liknande och det är en liten tjej. Förvisso är det ju senare veckor men ändå : )

• Mia o Simon

Jinna:
    Jaha, då kanske "bullarna" vi oxå såg är en tjej då???? Gud, vad man har spekulerat i detta. Visste tyvärr inte om det här med streck o sånt när vi gjorde UL i v18, för då hade jag tittat efter det. Fick höra det efteråt. Vi såg i alla fall ingen snopp, bara två "särade ganska platta bullar"......Hm, snart får vi se.....Men på din bild så ser man ialla fall de tre strecken. mvh Mia

• MaSo

De tre strecken måste stämma för nu har jag fått det bekräftat att jag oxå ska få en tös.. och på första ul:et är det tre tydliga streck efter varandra! Precis som för Jinna!

• SANDARELLA

hej jag skulle vara tacksam om du kunde kolla mina bilder på galleriet och försöka veta om det är en pojke eller flicka bilden till vänster visar barnets rumpa o könsorgan

• marijacaroline
    Jinna skrev 2004-09-10 11:00:56 följande:
    Hej igen!!

Ingen som tycker något???

Skriv gärna...

Kram Jinna
    Hur kommer jag till ditt bildgalleri då? är nyfiken på ultraljudsbilden=)

• marijacaroline

Aha..haha, men bilderna finns inte kvar elle? Måste man vara vän med personen för o se bilder?

Svar på tråden Att tolka ultraljudsbilder!!Kolla här...