Hittade vår försvunna barnvagn i grannens källarförråd...
Usch, idag hände något som fick mig att bli EXTREMT arg och upprörd!! Min sambo skulle gå på stan med vår lilltjej och tänkte ta paraplyvagnen istället för Teutonian. Han går ner i källaren för att hämta den i förrådet - men den är inte där! Han tömmer verkligen hela förrådet på ALLT - men ingen barnvagn!
Okej, vi tänker efter när vi hade den sist. Jo, när vi kom från en resa. Min sambo gick då ner mer resväskor och vagn till källaren och måste fått hjärnsläpp och glömt vagnen UTANFÖR förrådet.
Jag går då runt och kollar in i grannarnas källarförråd - och ser vår vagn i ett av dem!!Det är helt klart vår vagn eftersom: (1) vi är de enda i huset som har småbarn, (2) färgen på vagnen var ny för i vår och en beställningsvara - alltså inte en reservvagn man köper för typ att ha om syrrans ungar kommer på besök...
Naturligtvis går jag och ringer på hos ägarna till förrådet - ingen öppnar. Min sambo bestämmer då att vi ska låtsas som ingenting och sätta upp lappar där vi efterlyser vagnen för att se vad som händer. När han sätter upp den första lappen nere i trappen kommer två grannar hem och ser lappen. Min sambo tycker de reagerar konstigt och går ner i källaren efter ett par minuter - och vår vagn ligger då utslängd i källarkorridoren!
Vi är båda skitsura! Det är inget jättehus, utan bara typ 20 lägenheter. Det är som sagt bara vi som har småbarn och det satt dessutom en adresslapp på vagnen efter flygresan. Lätt att gissa vems det är alltså. Den har knappast heller legat och skräpat i källaren i flera veckor, utan max en eller två dagar eftersom vi gick ner och hämtade upp bl.a. balkongbordet strax efter vi kom hem från resan. Och då skulle vi sett den om vi glömt lägga in den i förrådet.
Gör man så?!? Ser en vagn i källaren och snabbt stoppar in den i sitt eget förråd, fastän det borde ta typ en halv minut att lista ut vems den är? Och om det nu blev ett missförstånd - man tog den för att man trodde ingen ville ha den... (ööhh, en nästan ny vagn värd en tusenlapp?) - så borde man väl ringt på och förklarat sig när man insåg att någon faktiskt saknade den. Inte bara slängt ut den ur sitt eget förråd... Och varför tog de den överhuvudtaget?!
Hädanefter kommer man ju hålla hårt i sina saker i det här huset! Vi har inte bestämt om vi ska konfrontera grannarna på något sätt. Vi vet ju vilka de är... Okej, det var verkligen extremt klantigt av min sambo att glömma lägga in vagnen - men ändå... Ja, allting är bara helt bisarrt!!