• Bambiniz

Skriker så hon "svimmar"!!

Nu sitter jag här och är helt darrig i hela kroppen, det har hänt igen....

Min lilla tjej på 9 månader skriker så hon "svimmar", oftast sker det när hon är trött och slår sig. Då skriker hon så hon tappar andan och blir röd/blå i ansiktet. Det håller i sig i typ 10 sekunder (men känns som i en evighet), sen tar hon ett andetag och blir samtidigt helt slapp och "okontaktbar" i några sekunder. Efteråt är hon lite hängig en stund men blir sen som vanligt igen.

Hennes pappa hade något liknande när han var liten.... finns det någon här som vet varför hon gör så??

• Svar på tråden Skriker så hon "svimmar"!!
  • Prinsessan Zelda

adam tuppade bara av, fick inga kramper. men det är läskigt ändå

The hardest thing in this world...is to live in it.
  • Bambiniz

Prinsessan Zelda: Ja det är hemskt, tittade in hos dig för att se hur gammal Adam är. Söt liten kille

• mirre2

känner igen de du skriver..min tjej hade sånna *attacker* när hon va 1månad mamma skrek hon dör blev blå slutade andas efter ett tag kom allt igång igen jag körde som en galning till akuten de kollade hennes hjärta allt va bra kollade även om de va epelepsianfall då hennes pappa har epelepsi de kom fram till att hon *Bara* hade svår kolik hon hade så ont därför blev de så här..lika rädd varje gång de hände..
    nu e hon 2år när hon skriker eller ramlar så händer detta än ida men nu beror de ju inte på kolik mer

• kapet

Jättesöt tjej har du.Det blir bäst att få henne undersökt tycker jag.

• mirre2

häromdan trillade hon slog tänderna i golvet tappade andan belv blå och jag tröstade och tröstade till sist kom skriket livrädd varjegång de händer.

• Dito

Min syster gjorde så när hon var liten. Det gick över med tiden. Hoppas du får hjälp att hantera svimningarna när de kommer.

• AnkFisk

Ett tips är att blåsa barnet i ansiktet, det brukar få dem att hämta andan igen

• Prinsessan Zelda

hur länge är hon borta? Adam är bara borta 2-3 sekunder, men det är ju obehagligt ändå.

jag tror det började när han var omkring 9 månader , men nu händer det ju nästan aldrig och han är ju 13 månader nu. hoppas det går över fort för er också.

The hardest thing in this world...is to live in it.
  • Bambiniz

Prinsessan Zelda: Ja hon är nog oxå borta i 2-3 sekunder, men som sagt det känns som det är mycket längre

• Bambiniz

AnkFisk: Blåsa i ansiktet ska jag prova, bra tips, hittils har jag kittlat/masserat hennes fot samt daskat lite lätt i ryggen.

• Svamp Bob Fyrkant

Jag har en son med samma problem...
    han tuppade av några gånger som barn just för att han skrek och inte fick luft...
    Nu är han 5 år och blir han riktigt riktigt arg kommer detta tillbaka vilket kan resultera i riktigt farliga situationer då han tappar kontrollen fullständigt...
    En gång slog han sig i trappan, blev så ledsen att han började skrika så där, tappade kontrollen och höll på att falla rätt ner om inte jag hade stått där...
    Det har även hänt att han ramlat raklång och slagit i huvudet etc...
    MKT jobbigt!!

• Trulls

håller med ovanstående. Alla min 3 flickor gör så. även jag gjorde det när jag var liten. Men enligt den läkare vi pratat med så ska det inte vara nån fara för arnen så länge dom blir som vanliget efter ca 15min. Men det är obehagligt just då...

• kapet

Att blåsa i ansiktet hjälper.Min stora grabb kunde tappa andan när han skrek mycket.
    Jag blåste i ansiktet och direkt hämtade han andan igen.

• Bambiniz

Nu har vi varit på BVC, hon trodde oxå det var affektkramper som hon har. Men för att vara på den säkra sidan (och lugna mig ) så fick vi en läkar tid.

Tack för alla tips och svar

• havsbris

Hej.
    Vad bra att ni varit på BVC.
    Kram på dig.

• Stinaanderssonbjork
    mirre2 skrev 2006-05-27 22:29:47 följande:

känner igen de du skriver..min tjej hade sånna *attacker* när hon va 1månad mamma skrek hon dör blev blå slutade andas efter ett tag kom allt igång igen jag körde som en galning till akuten de kollade hennes hjärta allt va bra kollade även om de va epelepsianfall då hennes pappa har epelepsi de kom fram till att hon *Bara* hade svår kolik hon hade så ont därför blev de så här..lika rädd varje gång de hände..

nu e hon 2år när hon skriker eller ramlar så händer detta än ida men nu beror de ju inte på kolik mer

Mirre2,kontakta mig
Svar på tråden Skriker så hon "svimmar"!!