Oförklarligt barnlösa med få antal spermier??!!
Vi gjorde insemination i maj som inte lyckades. Vi gjorde i ostimulerad cykel. Jag fick endast en ägglossningsspruta. Jag mailade vår läkare att jag fått mensen och att vi kännde oss trött på det här och att vi ville ställa upp oss i kö för IVF/ICSI. Fick svar idag från läkaren där han skrev att jag hade normal ÄL och att vi anses oförklarligt barnlösa. Fattar inte vad han menar?!! Min sambo har ju lämnat 3 spermaprov som visat under 20 milj spermier totalt. Är inte det en manlig faktor som anses vara tillräcklig för att få hjälp med IVF/ICSI?!! När vi gjorde insemination blev det kvar 4,7 milj spermier per ml efter swim up (tvätt). Är det nu det resultatet som han baserar sig på att vi anses oförklarligt barnlösa efter att landstinget gjort sin medicinska bedömning att det är fel på mannens spermier!!! Läk arbetar privat och sköter alla kontakter mot övriga landsting när det gäller IVF/ICSI. Han är den enda i vår stad. Känns jobbigt just nu och jag förstår de som inte väntar på de landstingsfinansierade försöken utan betalar privat istället!!! *förvirrad*