• cilla35

släppa oron

Nu är jag gravid för andra gången på kort tid. Förra graviditeten slutade med MA i v15. Hur ska jag få oron att släppa denna gången??? Jag är så livrädd att nåt ska gå fel. Den 16/6 ska jag på VUL o se så hjärtat slår, jag vägrar gå så länge med ett dött barn i magen fler gånger. Jag har redan ångest för VUL, tänk om inte hjärtat slår o det går åt helvete denna gången också. Å andra sidan blev jag ju gravid på naturlig väg denna gången o då tycker man att då måste det ju ha varit meningen att vi ska få barn. Varför skulle det skita sig 2 gånger på raken. Känns som om jag håller på att bli knäpp!!!

• Svar på tråden släppa oron
  • Änglatuss

först och främst, säg till dig själv

du väntar ett barn och inte ett missfall

förstår men jag förstår ändå inte din oro eftersom jag inte varit där själv
    hade en utmärkt bra gravidtet och jag minns oron jag hade för missfall i början

men vad jag gick och sa till mig själv, jag väntar ett barn inte ett missfall...

fick min lilla dotter på BF och oroar mig idag för saker
    men ska försöka sluta och NJUTA istället

även fast de är svårt när man går och tänker på allt hemskt.. uch

nä släpp tankarna, njut istället, försök iaf

lycka till!

Och Grattis till graviditeten!

• Fåret Shaun

Grattis till graviditeten.

Du får nog vänta till det datumet som de gett dig, hjärtat syns inte i början.

• Nattviolen

Först och främst GRATTIS!

Jag fick konstaterat MA i vecka 11 eller 12. Fostret hade dött några veckor innan. Det var min första graviditet. Blev återigen gravid ett år senare. Oroade mig så jag höll på att gå åt. Men nu har jag en liten guldklimp på sju månader. Det som gjorde att jag "klarade" mig ganska bra den andra gången, var min underbara bm, som lät mig komma och lyssna på hjärtat varje vecka om jag ville. Gick ungefär varannan vecka från vecka 16-17. Gjorde även ett extra ul redan i vecka 11. VUL gjordes några veckor tidigare.

Så be att få göra fler kontroller än normalt så att du kollar av hela tiden är mitt råd. Åtminstone tills du börjar känna sparkarna, då kan man ju som kolla själv.

Hur du ska klara dig till 16/6 utan att oroa dig vet jag inte, men tänk på att ingen graviditet är den andra lik, så det finns ingen anledning att tro att det inte ska gå bra. Håller tummarna för dig.

• Tingelsvanzen

Jag förstår din oro! Jag har haft två mf efter varandra och är nu gravid i v.23. Det som har hjälpt mig är täta kontroller och en kurator knuten till KK. Utan detta hade jag nog inte orkat. Denna graviditet blödde jag dessutom från v.11 till v.17 och det kändes minst sagt traumatiskt efter vad man hade varit med om tidigare.
    Sedan har jag även snackat mycket med tjejerna här på FL. Jag antar att du har hittat tråden för oss som är gravida efter mf.

• loppis7

Hej Cicci ! Jag förstår precis hur du känner , har själv haft ett sent MA i v 19(fostret dött v 12+4). Jag känner likadant nu när jag är gravid igen men tycker att BM hade väldigt lite förståelse o menade på att även om vi gör ett VUL idag så kan barnet vara dött imorgon ! Men jag har gått privat o gjort VUL o det har lugnat mig lite försök att få en tid tidigare , vilken vecka kommer du att vara i när det är dags för VUL ?
    Gå på dina egna känslor o lite på dom !Kram

• Annettiz

Usch vad jobbigt. vi ska snart göra det samma. fast med provrör. är dödligt orolig inför det. hoppas allt går bra, håller tummarna!

• cilla35

Den 16/6 är jag i v8 (7+3)

• Margaret

Cilla35: jag är gärna med på en oros-tråd som kan få oss att tänka på lite annat och lätta på trycket. Jag tycker att väntan till v 12 känns lång (är i v7 tror jag) och jag förstår att du känner det ännu jobbigare med missfall efter den gränsen. Hur gör man egentligen: berättar ni för andra direkt eller ska man vänta till den mest kritiska fasen är över?

Svar på tråden släppa oron