• Alvi

Fler än jag som var medlemmar i TL-klubben!? (Bokklubb)

Åh, jag ÄLSKADE dessa böcker från TL-klubben!!
    Minns ni lilla gröna maskoten Kladden? Och alla menlösa grejer man fick i varje paket, rougeborstar, magväskor, små handdukar och pennor...

Och minns ni Jana Morgan och Taffy Sinclair som slogs om söta Randy?
    Eller Jackie med hemska systern Sharon...????

Eller Maggie vars lillasyster Cortenay blev bortrövad!?

Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • Svar på tråden Fler än jag som var medlemmar i TL-klubben!? (Bokklubb)
  • Alvi

Nie: Jaaa, de böckerna gillade jag oxå! Typ "Snart tretton", "Fjorton och ett halvt" och så nåt med "... femton"...!!
    Fast jag minns inte vad de hette.... Gretchen... Kan den "söta" tjejen ha hetat Gretchen...?
    Och den "mindre söta" tjejen hade nån jobbig skåpgranne som hetter Stuart, men som hon kysste sen va??

*nostalgisk till tusen*

• Dino78

Såvar det ja, Tuppen och Lillemor. Blev skitirriterad då för ToppenLäsning hade ju vart mycket troligare
    Minns dom inte alls, själva böckerna...skulle vara kul att läsa eländet igen

DIF i själ och hjärta
  • meesa

Sisu: ÄNTLIGEN någon som kan läsa mellan raderna!! Har förstått att ironi är väldigt svårt att få fram i text, hehe! Men ja, det var väl en aning bittert Och tretton-fjorton-femton-serien....Ohhhhhhhhh!! It´s all coming back to me now (för att citera en riktigt smörig ballad) Kommer ni på fler av böckerna? Man kanske ska ge sig ut på bokaffärsiterna och beställa lite om de går att få tag på..

• Alvi

meesa: Hihi, jag är rätt bra på att vara ironisk på internet själv... Men jag brukar skriva typ *ruggigt ironisk* så folk VERKLIGEN ska fatta...

Har sett vissa TL-böcker på loppisar... och här nere i Småland är ju sommaren (och våren och hösten ) marknadernas årstid och då kan det ju oxå finnas... Samlar på Lotta-böcker, och det finns det gott om på marknader...!

Det var ju nån bok om en tjej med anorexia... Och så en om en tjej som blev skjuten och låg i koma i flera år.... *funderar vidare*

• Alvi

Näää, auktionen var avslutad...

• The Bumblebee
    He he he!
    Jag var med i TL-kluben och efter mig mina småsystrar. Å eftersom vår familj verkligen kan betraktas som "samlare" så finns nog varenda bok kvar  Gjorde en lov uppe på mammas vind häromdan och såg flera kassar med TL-böcker.

Nu blir jag väl utkastad från den här tråden... Men med risk för det - Jag var även med i Läslusen, och tyckte bättre om de böckerna Förvånad Både innehållet i dem, åsså var de finare att ha i bokhyllan
    Mamma till ♥Aron♥ (050303) & ♥Elmer♥ (060418)
  • meesa

Sisu: Ljuva nostalgi. Barnvaktsklubben var ju toppen. Jag minns att jag tyckte det var helt ofattbart att en av tjejerna kunde ha en egen telefonlinje på sitt rum, hehe!!

Bumblebee: Jag undrar om det var den klubben jag var med i?? Vad var det för böcker??

• MARIA99

Läslusen var jag med i oxå! hade en sånn t-shirt minns jag..

• The Bumblebee
    meesa:
    De böckerna var lite större i format. Fanns alla olika genrar, men mycket tonårstjejs-problematik såsom kärlek, utseende, highschool osv.
    Minns några titlar som jag älskade: Saknad Jennie 3 år (handlade om en tjej som upptäckte att hon blivit kidnappad som litet barn, hittade sin egen bild som saknad, på en mjölktetra) Tretton år (fanns bl.a en pinsam historia när tjejen får mens på skolbalen..;o)

Gillade oxå barnvaktsklubben. Och så fanns det en TL-bok som hette: Min syster fienden - en stor favorit i vårt hus med 7 systrar!
    Mamma till ♥Aron♥ (050303) & ♥Elmer♥ (060418)
  • The Bumblebee

Oops... vi är faktiskt 8 systrar. Hoppas ingen av dem läser här och märker hur senil jag blivit på gamla dar...

• MARIA99

Saknad Jennie 3 årvar en av mina favvo böcker, den läste jag flera ggr =)

• Nie

Saknad Jennie 3år, var ju jättebra. Oj den hade jag glömt bort. Känns som om jag måste ner till källaren och hämta upp alla TLböcker

• meesa

Bumblebee: Hmm, jag vet ju vilka böcker det är du pratar om, har läst dem (och tyckte inte Saknad, Jenny..var såväldigt bra vad jag minns) men jag hade dem inte själv. Typiska böcker i min bokklubb var: Mysterieklubben, nån serie med spökhistorier, nån historia som hette "på andra sidan" m.fl. De var också lite tsörre än TL-klubbens böcker.

• melicia

Jag var också mer frågan är bara vad jag ska göra av böckerna nu?

• melicia

Jag var också mer frågan är bara vad jag ska göra av böckerna nu?

Svar på tråden Fler än jag som var medlemmar i TL-klubben!? (Bokklubb)