• Lilla Lou

Förvirrad!

Blir lite smått förvirrad av all information man får när man läser om just Rosenroten. En man skrev att rosenroten absolut inte kan öka chanserna att bli gravid och på en annan sida kunde man se att Rosenroten sätter fart på hormonerna i kroppen och 8 av 40 kvinnor som år roten blev gravida. Sen om det berodde på just roten var kanske osäkert?! När man försöker skaffa barn och det inte är lika lätt som man trodde blir det lätt så att man hugger tag i minsta halm strå, för allt är ju värt att prova, eller?
    Kanske bara jag som känner mig allmänt förvirrad?!

• Svar på tråden Förvirrad!
  • cazzi

ja det kan förvirra en om nåt allt man läser om olika preparat. rosenrot har jag inte testat själv men jag äter apriforce (jättenattljusolja) sägs ha stark effekt på ägglossningen och så man får jämna cyklar. MEN har man jämna cyklar och bra äl så är det inte bra (säger dom som vet) att äta stimulerande då förvirrar man kroppen och den kan hamna i obalans. men jag knaprar på. äter även evitamin folsyra och omega 3. evitamin ska vara bra för att stärka underlivet och minska risken för missfall bra för potensen både för män och kvinnor. nu hamnade jag långt ifrån rosenroten men hoppas det inte gjorde nåt. lycka till kram c

• Lilla Grisen

Vet inget om rosenrot. Men, enligt statistiken blir ca 20-25% gravida vid samlag. Så om 20% blev gravida när de använde rosenrot behöver det inte betyda att rosenrot ökade chanserna. Jag tror att nån vill tjäna pengar.
    Lycka till!

Svar på tråden Förvirrad!