• liston

efter tre insem och en misslyckad ivf- ett plus!

Hej alla!

Jag befinner mig nästa in ett chocktillstånd. Jag har gått och väntat på min mens sedan i onsdags för att kunna fastställa datum för ett FET. "Jävlar" har jag tänkt, kan den inte komma ngn gång... För en gångs skull har vi inte aktivt försökt pricka in dag 12, 14 i cykeln så tanken på att jag skulle vara gravid var egentligen helt otänkbar. Det är sånt här som händer andra har jag alltid tänkt. Hur som helst visar stickan ett svagt plus idag lördag. Jag kan fortfarande inte riktigt varken förstå eller glädja mig åt detta. Varför är det så svagt strecket tänker jag- då är det förmodligen ett missfall på G- annars vore det väl starkare... det är ju ändå BIM + 3.

Vill med detta inlägg bara skänka lite tröst åt alla er som kämpar (vi kanske snart är där igen).

Ha det bra i pingst!

kram

• Svar på tråden efter tre insem och en misslyckad ivf- ett plus!
  • liston

Tack!

Har kollat min almanacka för att se om jag kunde komma ihåg de dagar vi hade sex (sjuk som man har blivit ang dagar hit o dit). Det var på dag 14 o 16. Är det inte lite konstigt, alla läkare o barnmorskor säger ju att då ska det vara för sent...

• Winnie

Nej det är väl inget konstigt med det?? Har aldrig hört att dag 14-16 skulle vara försent, snarare tvärtom. Det är ju i regel just de dagarna man har äl, om man har en genomsnittscykel på 28-30 dagar.

Svar på tråden efter tre insem och en misslyckad ivf- ett plus!