• pemi

Ni som lyssnat på hjärtljud tidigt. (före v 24)

Ni som lyssat på hjärtljud tidig, hur skulle ni beskriva ljudet?

Har läst i flera tråda om ett "svischande ljud", men enligt vårt BM är inte detta hjärtat utan pulserandet i navelsträngen. Iofs är ju pulserandet i navelsträngen ett tecken på att hjärtat slår så rytmen stämmer ju med hjärtljuden. Men de "äkta" hjärtljuden låter hårdare, som en galopperande häst enligt henne.

Vilket av ljuden är det ni hör?

Jag var hos BM idag (v 20) och hon var tveksam till att lyssna då det kan vara svårt att höra. De lyssnar normalt sett inte förrän v 24 på vår mvc. Hon hörde mycket riktigt inte hjärtat men navesträngens pulserande hördes tydligt. Så nu vet vi att hjärtat slår trots att vi inte hörde "äkta" hjärtljud.

pemi

• Svar på tråden Ni som lyssnat på hjärtljud tidigt. (före v 24)
  • sessi76

HMM Jag hörde i vecka 19!!Glasklara äkta hjärtljud!!

• dollan77

Jag fick höra i vecka 14 o det hördes klart o tydligt.Min Bm sa
    att om hon inte hörde nåt då så skulle jag komma tillbaka veckan
    därpå,men nu så gick det ju bra att höra med en gång.
    Be din egen Bm om att få komma på nytt besök nästa vecka, då hör
    hon säkert barnet.Ha det gött kram Camilla

• Rosiie

Vi fick lyssna på lillkillens hjärta i v.13+1 och det hördes jättehögt och tydligt :)

• pemi

Spelar ingen roll om inte BM hitade hjärljud nu. Navelsträngen pulserar ju bara om hjärtat slår så jag inte orolig. Desutom så sparkar den lill* där inne.

Var bara nyfiken på hur det låtit för er andra.

pemi

• Nocturnal

bebben kan ju fara runt så man hör lite grann bara,min försvann och kom tillbax flera ggr innan den lugnade sej kvar så hon kunde räkna

• Bettan72

Lyssnade nu i vecka 16, och det var nog mer ett "svischande" ljud än klara hjärtslag men barnmorskan så då inget om någon navelsträng. Enligt henne var det hjärtljud.

• honungsbebis

I v 14 testade min bm första gången med doppler, och jag hörde inte hjärtat, men hon var helt säker, däremot kunde jag höra moderkakan (när hon presenterade den). Den lät liksom mer konstant susande.

• Julia1234

Fick höra första gången i samband med mitt stora UL. Tyckte att det lät som ett godståg som kom skenande Det ekade i hela rummet!

• smulan79

Hej!
    Vi köpte en doppler på nätet så att vi kan lyssna på bebisens hjärta när vi vill. Glad (v.15+6)

Idag när vi lyssnade lät det som en galopperande häst och vi blev lite oroliga för vad det var som lät och googlade det hela och hittade din tråd. Nu vet vi att vi hört det lilla hjärtat på riktigt!!! Magiskt!!

Tack för informationen och lycka till med ert lilla knyte  

Hälsningar

Anna    

• Plopps80

I vecka 17 lyssnade min bm och hörde både navelsträngen och hjärtat som slog 150 slag/ min

• Plopps80

I vecka 17 lyssnade min bm och hörde både navelsträngen och hjärtat som slog 150 slag/ min

• Bambusa

i v14 hörde jag hemma med angelsound både navelsträng och riktiga hjärtljuden.. även sparkar.. nu i v 16 sparkas de så mkt att hörlurarna inte går att ha vid öronen, de gör för ont.. haha.. har även känt små rörelser, och en kullerbytta..

• johtig

Vi lyssnade på hjärtat i vecka 16, det var hur coolt som helst. Direkt hörde vi ett "svischande" ljud som hon berättade var blodet som strömmade i navelsträngen, och sen hittade hon bebben och då hörde vi också den galopperande hästen, dvs ett starkt och fint hjärta som slog! 

Svar på tråden Ni som lyssnat på hjärtljud tidigt. (före v 24)