Diorlover skrev 2006-06-07 17:11:32 följande:
hejsan jag har fått missfall innan och jag lovar dig du märker om du får det. jag blödde super mycket och hade jätte ont så jag grät så jag tror du märker det. men en mindre blödning brukar inte betyda missfall..jag ska göra ett VUL i vecka åtta tror det räcker för mig sen ska jag på inskriving vecka 11. hoppas det går bra
Nej. det märks inte alltid. Mitt foster dog i v 4-5. I v 9 på vul upptäcktes det och jag fick skrapas. Ett missfall är itne alltid att kroppen direkt stöter ut fostret, är det inte lika vanligt med ma? Som jag hade. det kan ta veckor på sig att komma ut (tid som man tror att man är gravid.. jätteledsamt) eller inte komma ut alls.
------------
Jag vill inte gå igenom samma sak igen. Därför gjorde jag vul v 4+2, ska göra nu i v 5+5, sedan v 6+ några dagar. Jag tar även hcg blodprov varje vecka.
Åker på semester i v 7+ så jag hoppas att man har fått se åt vilket håll utvecklingen gått innan dess. Om grav. har avstannat så kommer jag att begära nedsövning och skrapning direkt.
Om jag fortfarande har min grav. kvar när jag kommer hem så ska jag göra ett vul till i v 9 och då hoppas jag få se ett hjärta picka.
Jag ringer kvinnoklinken och begär dessa läkartider, ingen har nekat mig hittills. Är stammis där med minst två besök i månaden sedan ett tag tillbaka (pergo-gravid)...
det är inte så lätt att slappna av när man haft mf förr. Har heller inga grav-symtom så jag tror detta gått åt skogen.
Om du gör vul i v 8 istället så kan du vara mer säker på att få se ett hjärta slå. För i v 8+ ska man kunna se det!