• hoffa

    Hemglass!!!

    Nu finns inte hemglass i hela landet, men f-n vad jag avskyr deras signalerande när dom kör runt i området.

    4 (fyra) gånger väcktes vår dotter idag av deras högljudda melodi, sista gången var hon så ledsen att hon inte kunde somna om. Det borde inte vara tillåtet att föra sånt oväsen!

    Visst, jag förstår att dom vill låta alla höra att dom är på gång. Men nån måtta får det ändå vara!

  • Svar på tråden Hemglass!!!
  • hoffa

    Alla ni som formligen älskar den sabla melodin, tycker ni det inte gör något om någon kör runt med en Harley Davidsson utan ljuddämpare? Det är alltså en motorcykel som är lite känd för sitt mäktiga motorljud.

    Skulle ni inte bry er?
    Jag anser att det är samma oljud. Varför kan det inte få vara någorlunda tyst istället? Att sänka volymen på melodin innebär inte att ingen hör bilen.

  • MrsNelson

    hoffa
    om det åker förbi en hd utan ljuddämpare här en gång varannan vecka i ca 10 minuter skulle jag inte bry mig ett dugg!!!!!
    Och jag säger det igen, sänker dom volymen har jag ingen chans att höra när dom kommer!!!

  • dannii

    Jag skulle absolut inte bry mig heller, o min bebis hade inte vaknat om så glassbilen hade kört in i trädgården...

    Jag trodde alla älskade glassbilen precis som jag... och barnen..
    Nu vet jag bättre...

  • Nervis

    här kommer den vid 19-20 tiden precis när wilma skall sova. Dessvärre vet hon precis vad det är nu så det blir en massa förhandlande då om att vi INTE skall kuta ut i pyjamas och köpa glass.

    fast det är ju bara varannan vecka och en gång och det är vid ca tre stopp som det hörs riktigt tydligt här...

  • Mjao

    det åker massa ungdomar på moped här förbi i tid och otid men jag har valt att bosätta mig i ett tätbefolkat område och då får jag snällt stå ut med både glassbilar, mopedister och många andra.

  • idiblon

    Dag som natt, mopeder, hög musik, fester, tung trafik, buller osv är ingenting mot glassbilens gälla melodi. Det är endast den som stör. Hade den skruvat ner ca 20 decibel så hade min son sluppit bli vettskrämd men alla hade hört ändå.

  • överbandsfürern

    jaaaaa... sätt HD-ljud på hemglassbilen istället

    så kanske man tom skulle köpa den hutlöst dyr glassen


    Lev livet som DU vill
  • Zahcro

    min hyresvärd har bett glassgubben spela första melodin precis där vårat hus börjar + en gång till innan den parkerar ca 30m ifrån huset..men glassbilen kommer vid 17. tiden varannan vecka..
    jag stör mig mer på soppbilen kl 6 på morgonen

    kan förstå att ni tycker den är jobbig men vi ska vara glada att den finns tycker jag. det är så bra med deras stora pinnglass påsar 50st. finns ju så dåligt med bra barn glass på affärerna här omrkring

  • Grenadjären

    Glassbilen är livsfarlig ur folkhälsoperspektiv.
    Varför måste man ha glass framkört till porten.
    Hallå.. Orka gå själv til affären och köp äcklig glass istället

Svar på tråden Hemglass!!!