• countrymama

Tattoo var?

Jo, jag ska göra en tatuering med ett namn. (inte mitt) Var tycker ni att det är snyggast?
    Får väl tillägga att jag i vinter även kommer att göra en med ett hjärta och indianfjädrar mellan skulderbladen...
    Har inte heller bestämt riktigt om det bara ska vara text eller något hjärta eller något oxå på den jag gör nu först...
    Fonten som ska användas finns i mitt galleri.
    Snälla VAR??
    Ha en bra kväll!

• Svar på tråden Tattoo var?
  • countrymama

Snälla! Någon måste väl tycka något?

• Edstrom
    countrymama skrev 2006-10-04 22:26:59 följande:
    Snälla! Någon måste väl tycka något?
    Vems namn ska du tatuera in?
  • countrymama

Jag ska tatuera in namnet på någon som betyder oerhört mycket för mig! Och alla som nu tycker att man absolut inte ska det... Det går ju att "måla över" om man någon gång inte vill ha det där..

• miLLus

vart bor du först och främst

• countrymama

OK, jag bor utanför Borås, men det jag fundar på är var på kroppen...

• Fialian

Jag har en tatuering med namn på högerarmen, nedanför axeln.
    Där tycker jag att den sitter fint.

• countrymama

Fialian:
    Är den stor? Har du bara namn eller nåt mer?

• miLLus

haha jaahaaa, jag trodde du menar var som i vilken studio.
    Textenberor på hur stor den ska vara. är det inte ditt namn eller namn på ditt barn kanske du ska sattsa på lite mindre så det är enklare att tatuera över den om det skulle ske något

• countrymama

Jo,jag ska ju använda typsnittet som finns i mitt galleri, men självklart inte så stort! Har ju funderat på att sätta det i något hjärta eller så,men det kan ju vara snyggt utan oxå... Har gjort en henna på överarmen nu lite för att se hur det känns att gå runt med det, och det känns jättebra! Men den är inte snygg...

• MammasÄlsklingar

Jag ska tatuera min dotterns namn på höger handled nästa vecka där tycker ja e snyggt

• Edstrom
    countrymama skrev 2006-10-05 10:32:19 följande:
    Jag ska tatuera in namnet på någon som betyder oerhört mycket för mig! Och alla som nu tycker att man absolut inte ska det... Det går ju att "måla över" om man någon gång inte vill ha det där..
    Jag tänkte mest om det var din pojkvän/man/sambo/dotter/son.

För när det gäller att tatuera in sina barns namn tycker jag inte det är snyggt att tatuera in i svanken, vid ljumskarna eller något liknande ställe.

Är det pojkvän/man, skulle jag tatuera in på nått ställe som inte alltid syns.
  • Fialian

Nja, den är inte så stor men den är inte direkt liten heller...svårt att förklara.
    Det är ett hjärta i svartvitt med skuggor och namnet i något som ser ut som ett band. Du har säkert sett liknande band på tatueringssidor på internet för det är rätt vanligt att man har så när man tatuerat namn.
    Handstilen på namnet är min egen, på så sätt blir den ännu mer personlig.
    Jag är i planeringsstadiet att tatuera in mina barns namn och då ska jag ha två svartvita hjärtan bredvid varandra, jag har den klar i huvudet men det gäller att komma iväg till tatueraren också och den ska jag ha på vänsterarm.

Svar på tråden Tattoo var?