• iconic

vad kostar en fotograf?

Vad kostar det att ta ut en fotograf att ta ett par bilder vid en enkel vigsel? Vill inte ha 40 bilder i album för 4000 kronor, utan något enklare... Vad kostar det att ta några bilder i en studo som alternativ? Vill ju ha ett bröllopsfoto även om vi tänkt gifta oss lite enklare. Någon som vet??

• Svar på tråden vad kostar en fotograf?
  • TEDDEN

Fotografer brukar ju ha ett bestämt pris och så får man ex antal bilder på det. Våt fotograf var fruktansvärt dyr- flera tiotusentals kronor, men vi tyckte helt klart att det var värt det. Vi fick en dvd med alla bilder på, sen fick vi själva framkalla.

Kan tänka mig att studiofoton kan kosta runt 1000 kr.

Eller skippa den kostnaden helt och be någon i bekantskapskretsen att ta korten. Då kan ni ju ta hur många bilder som helst..

• pr32

Hos en fotograf kostar en serie på 8 bilder mellan 400-1000:-

• iconic

det låter ju inte så farligt

• iconic

Hur mkt kostar det om man vill att fotografen ska komma ut till vigseln och ta kort??

• pr32
    iconic skrev 2007-02-03 15:03:13 följande:
    Hur mkt kostar det om man vill att fotografen ska komma ut till vigseln och ta kort??
    Det har jag däremot tyvärr ingen aning.
  • enny signatur

beror på fotograf, hörmed fotografer i området

• Beppis

hej!
    grattis till kommande brölloppet!
    Tyvärr måste jag säga att det är "man får vad man betalar för" när det gäller fotografer... En billig ger sämre bilder, en dyr ger bättre bilder.
    Kolla in fotosidan.se Där finns det massor mer eller mindre amtör/proffs-fotografer som kan tänka sig fota erat bröllopp. De har oftast bilder utlagda så ni ser hur de fotar, så att säga...
    Lycka till!

Svar på tråden vad kostar en fotograf?