Tvättar ni händerna när nu snutit er/ert barn?
Har sett att frågan om huruvida man tvättar händerna efter toabesök varit uppe.
Men hur är det efter att ni snutit er eller era barn, tvättar ni händerna då?
Har sett att frågan om huruvida man tvättar händerna efter toabesök varit uppe.
Men hur är det efter att ni snutit er eller era barn, tvättar ni händerna då?
Själv tvättar jag alltid händerna om jag snutit mig om jag har tillgång till vatten. Går som oftast in på toa för att snyta mig så det gör sig själv. Snyter jag barnen så kan det dock hända att det inte blir av jämt då det oftast görs där barnet är.
Nix, tvättar inte händerna. OM jag inte märkt att snor kommit på mina händer, då tvättar jag förstås.....
Jag vet att man borde det, för smittriskens skull.
Men tyvärr är man oftast inte i närheten av ett handfat när man snyter. Jag brukar dock torka händerna på tvättservett ofta under förkylningstider.
Har jag tillgånf till vatten så tvättar jag händerna, annars blir de inte trots att jag vet om att smittorisken e stor.
40 % svarar varför det?
Inte konstigt att vinterkräksjukan och influensan sprids och bara blir värre för varje år som går!
Om jag har tillgång till vatten så gör jag det. Letar inte upp ett handfat
nej tyvärr så gör jag juh inte det
Ibland, men skulle jag tvätta mig efter varje gång skulle jag inte ha några händer kvar under förkylningsperioderna.
Ja det gör jag.
nä, det gör jag inte. såvida jag inte får snor på mig. kan torka av mig med en våtservett dock om det finns någon i närheten. vet att man borde, jag är väl för lat helt enkelt
nä lite svårt när man är utomhus.
Ibland tvättar jag händerna, men kan inte göra de för ofta, blir så torr om dem annars... tvättar om de kommit snor på dem
Självklart tvättar jag händerna. Blir riktigt förvånad över resultatet på omröstningen...
Ja det gör jag.
Gillar inte resultatet, men knappast förvånad. Tyvärr en majoritet som inte tvättar händerna efter toaletten eller innan de äter/lagar mat. Och snytning räknar nog de flesta som mildrare.
Hur många nyser förövrigt i handen i stället för armvecket? Säkert de flesta att dömma av vad man ser ute bland folk.
Jag tvättar inte händerna efter jag snytit mej men brukar använda handsprit.
Tvättar ALLTID händerna efter toabesök eller blöjbyte!!