• Nica74

Tvättar ni händerna när nu snutit er/ert barn?

Har sett att frågan om huruvida man tvättar händerna efter toabesök varit uppe.
    Men hur är det efter att ni snutit er eller era barn, tvättar ni händerna då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tvättar ni händerna när nu snutit er/ert barn?
  • Nica74

Själv tvättar jag alltid händerna om jag snutit mig om jag har tillgång till vatten. Går som oftast in på toa för att snyta mig så det gör sig själv. Snyter jag barnen så kan det dock hända att det inte blir av jämt då det oftast görs där barnet är. 

Jag är inte bara snygg, jag är smart också.
  • Greten

Nix, tvättar inte händerna. OM jag inte märkt att snor kommit på mina händer, då tvättar jag förstås.....

• Meli o Neo

Jag vet att man borde det, för smittriskens skull.
    Men tyvärr är man oftast inte i närheten av ett handfat när man snyter. Jag brukar dock torka händerna på tvättservett ofta under förkylningstider.

• mamg

Har jag tillgånf till vatten så tvättar jag händerna, annars blir de inte trots att jag vet om att smittorisken e stor.

• isisisis

40 % svarar varför det?
    Inte konstigt att vinterkräksjukan och influensan sprids och bara blir värre för varje år som går!

• MalinI

Om jag har tillgång till vatten så gör jag det. Letar inte upp ett handfat

• moalilla

nej tyvärr så gör jag juh inte det

• Havsjungfrun

Ibland, men skulle jag tvätta mig efter varje gång skulle jag inte ha några händer kvar under förkylningsperioderna.

• KickStart

Ja det gör jag.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • sparv78

nä, det gör jag inte. såvida jag inte får snor på mig. kan torka av mig med en våtservett dock om det finns någon i närheten. vet att man borde, jag är väl för lat helt enkelt

• Kristin24

nä lite svårt när man är utomhus.

Go och glad Kexchoklad
  • MiDaMi

Ibland tvättar jag händerna, men kan inte göra de för ofta, blir så torr om dem annars... tvättar om de kommit snor på dem

• Standly

Självklart tvättar jag händerna. Blir riktigt förvånad över resultatet på omröstningen...

• Isfjord

Gillar inte resultatet, men knappast förvånad. Tyvärr en majoritet som inte tvättar händerna efter toaletten eller innan de äter/lagar mat. Och snytning räknar nog de flesta som mildrare.
    Hur många nyser förövrigt i handen i stället för armvecket? Säkert de flesta att dömma av vad man ser ute bland folk.

• Moj Katile

Jag tvättar inte händerna efter jag snytit mej men brukar använda handsprit.
    Tvättar ALLTID händerna efter toabesök eller blöjbyte!!

Svar på tråden Tvättar ni händerna när nu snutit er/ert barn?