• Helena Gordon

    Legalisering av cannabis!?

    Eftersom så många trådar gällande saker kring hasch/cannabis har rusat alldeles OT så är det kanske dags att man startar en tråd där det inte saboteras för TS.

    Så, därför kan det nu argumenteras för fulla muggar här ang. de senaste veckornas heta ämne: Legalisering av hasch/Cannabis. För eller emot? Vad är det som gör att alkoholen är så pass accepterad och att haschet/Cannabisen är total tabu?

    Feel free to jump in

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-09 18:01:45:
    motivera gärna varför du är För eller Emot!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 20:06:29:
    VAR snälla mot VARANDRA!

  • Svar på tråden Legalisering av cannabis!?
  • W Panthera tigris

    """Exakt! Inte sitter regeringen och författar förslag till lagar bara för att det är kul. Jissus. *skrattar lite* """

    och du är klart medveten om varför cannabis är förbjudet idag ?
    för du kan väll inte på alvar tro på propagamdan
    så BLIND kan väll inte en normal människa vara :(
    danstina

  • sakoline

    Jag tror att det förbjöds för att a) det beslutades "gemensamt" i världen att förbjuda av ett par orsaker som inte var sanna visade det sig, dvs. gamla myter och oundersökta anledningar. Därför t.ex. Storbrittannien avkriminaliserat drogen så att det varken är lagligt eller olagligt att röka på
    och b) politikerna är rädda för droger och gillar inte droger och kategoriserar bort vissa droger av någon outgrundlig anledning, som är för gammal för att ifrågasätta
    Hur skulle det se ut om justitieministern skulle föreslå en lagändring - oj oj, hon skulle bli kallad för icke-snälla ord och bli stämplad som "knarkliberal" och få avgå...

  • a halleluja moment
    W Panthera tigris skrev 2007-05-12 23:51:11 följande:
    """W Panthera tigris skrev 2007-05-12 00:58:58 följande: men dra fram mina slarvstavningar framför fakta det visar ungefär vilken nivå dina egna inlägg befiner sig omkring 30 meter under en sandlåda ???hahaha men jag frågade...kan ju inte svara om jag inte förstår vad det står eller hur?OCH NEJ DET ÄR INGEN SANDLÅDE NIVÅ...frågar man inte så kan man inget få veta...det hade ju vart enkelt å skrivit jag menade bla bla bla..stavade fel..sen om du tar åt dig vännen över dina felstavningar thats your probz inte mina...."""måste man verkligen vara en raketforskare för att räkna ut ett t för mycket eller för lite ? tydligen man måste dock ha lite hjärna i skallen för att se genom lögnet och propaganda så där bekräftade du två poäng .. tack för det
    bla bla bla bla.....empty words...

    å då sa hon så ba,å då sa jag så ba..å då sa du faktiskt så ba....så låter ditt inlägg...fjortis ringer i mina öron vännen....

    släpp rökat så kan vi ha en normal dissk
    Himmeln har blivit en ängel rikare...men vi har blivit en älskling fattigare...ta vara på varandra
  • lotta33

    Ett brukande av cannabis leder till ett missbruk i dom flesta fallen..

    ja,ja lille kisse..du kommer skratta och håna för dom orden..Som vanligt..
    Är ju liksom din grejj.

    Nä jag står för vad jag tycker och anser att det är sjukt att hålla på att bara ta fram positiva egenskaper av droger...
    Vi flesta vet ju att dom negativa effekterna är fler...men klart är man själv en vek själ som behöver droger för att må bra och känna sej ""cool" så är man....och klart att det är positivt då.

  • W Panthera tigris

    inte håna .. bara dementera :P
    att anta att måtlig bruk leder i dem flesta fall till missbruk är samma antagande som att en fredags dring skulle leda till alkoholism
    det KAN hända ja men majoriteten av tänkande mäniskor klarar av att hantera sig själva och sina liv
    för den delen undersökningar från usa tyder på att måtlig bruk leder i dem flesta fallen INTE till missbruk :)
    ÄVEN om det alltid kommer finnas folk som fastnar och sumpar sina liv
    majoriteten av befolkningen är heller inga nykterister och jag tvivlar på att folk berusar sig för att känna sig "coola" eller må bra
    majoriteten mår redan bra :)
    och sist men inte minst så nej .. det är fler fördelar än nackdelar .. bara för att en promile av brukarna inte kan hantera sig själva
    eller att staten sprider en massa lögner och halvsaningar betyder inte att man måste tro på all skitsnack man läser på bland annat can

  • Mississell

    Jag tycker man är paranoid om man tror att staten sprider lögner och halvsanningar....


    På FL har alla rätt. En del har bara mindre rätt.
  • W Panthera tigris

    paranoid är man när man får för sig nått som inte stämmer
    om man däremot har hela storyn framför sig så blir man nästan skrämd hur blinda folk är och bara följer strömmen som får till slakten
    med tanke på att till och med den "korta" sammanfatningen är för lång för att klistra in här så kan jag skicka över den till din inbox om du vill ha lite fakta bakom min så kallade paranoia

  • MrsMia

    Jag är emot en legalisering. Hade alkohol varit uppe för debatt (om vi låtsas att alkohol var något nytt för det här landet) hade jag ställt mig likadant i den frågan, trots att jag som de flesta svenskar vid det här laget gärna njuter av ett glas vin då och då. För som med cannabis ställer alkoholen till det för alldeles för många att de som klarar av att bruka drogen inte väger upp.

  • non compos mentis

    WPT


    Vilka är fördelarna du talar om som bör utgöra grunden för en legalisering?
  • MrsMia

    Oh, förutom i medicinskt syfte då naturligtvis; marijuana har ju visat sig vara fantastiskt för att döva biverkningar av t.ex cellgiftsbehandling. Där skulle jag aldrig ställa mig emot ett användande.

Svar på tråden Legalisering av cannabis!?