• Helena Gordon

    Legalisering av cannabis!?

    Eftersom så många trådar gällande saker kring hasch/cannabis har rusat alldeles OT så är det kanske dags att man startar en tråd där det inte saboteras för TS.

    Så, därför kan det nu argumenteras för fulla muggar här ang. de senaste veckornas heta ämne: Legalisering av hasch/Cannabis. För eller emot? Vad är det som gör att alkoholen är så pass accepterad och att haschet/Cannabisen är total tabu?

    Feel free to jump in

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-09 18:01:45:
    motivera gärna varför du är För eller Emot!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 20:06:29:
    VAR snälla mot VARANDRA!

  • Svar på tråden Legalisering av cannabis!?
  • Nicke

    AKTUELLT. Menar mest att de som har testat drogen begår en kriminell handling. Då funderar man ju på vilka spärrar som saknas osv. Om det är så att vissa av dem kanske redan är psykiskt svaga. VISSA, inte alla.

  • Mississell

    Okej, nu ska vi se om jag förstått rätt.
    Man får INTE ta upp egna erfarenheter, då de är propaganda.
    Man får INTE länka till svensak sidor (såvida de inte kommer från cannabisärbäst.nu.

    Tydligen ska vi bara säga att "ja, alla förespråkare, ni har rätt. Cannabis är förbjudet eftersom några gubbar satt och konspirerade, och för att staten inte tjänar pengar på det(?)"

    Om staten trodde sig kunna tjäna på att legalisera cannabis hade det gjorts för länge sedan.

    Och ja, jag är rätt övertygad om att det kommer bli många som röker på offentligt om det blir legalt.
    Det var inte så hemskt länge sedan som jag själv helt ofrivilligt blev haschrökare vid en busshållplats. Och jag kan meddela att det blev en mycket spänd stämning när jag vänligt bad dem avlägnsa sig. Men ops, här kom jag ju med en egen erfarenhet igen. Sorry...


    På FL har alla rätt. En del har bara mindre rätt.
  • Nicke

    Ja, de rökte på dig trots att det är olagligt.
    De har ändå ingen respekt för lag och ordning tydligen så vad har det med förbud eller inte förbud att göra? Folk skiter ju i det ändå, även fast det är olagligt. Det finns alltid rötägg liksom. De kanske ökar om rökandet släpps helt fritt men inte om man gör det OLAGLIGT att röka på allmän plats. Då kommer samma rötägg ändå göra det men de som INTE vill gå den KRIMINELLA vägen gör det inte.


    Mississell skrev 2007-05-21 17:26:47 följande:
    Det var inte så hemskt länge sedan som jag själv helt ofrivilligt blev haschrökare vid en busshållplats. Och jag kan meddela att det blev en mycket spänd stämning när jag vänligt bad dem avlägnsa sig. Men ops, här kom jag ju med en egen erfarenhet igen. Sorry...
  • Nicke

    Allvarligt. Jag är för en legalisering. Jag knarkar som sagt inte. Otroligt eller?
    Jag försöker se båda sidorna av det förstås och just nu ser jag inte så enormt stora nackdelar. Alla börjar direkt vråla om vad som kommer hända. Plötsligt är det inte så konsigt om jättemånga helt plötsligt går och blir kriminella och röker fritt hur som helst. Det tar folk för givet här inne. Droger = kriminella jävlar enbart eller? Det finns många alkolister som inte är kriminella men det finns inga missbrukar som inte är kriminella eftersom att bruket är kriminellt. Så jäkla svårt då att dra en slutsat för hur det KAN bli om det inte vore kriminellt eller? Varför ta för givet att alla som börjar röka vid en eventuell legalisering går och direkt blir kriminella?

  • Nicke

    Jag vill inte vara kriminell.

    Vid legalisering:

    Röker jag cannabis så vill jag fortfarande inte vara kriminell så varför skulle jag gå över till tyngre droger som fortfarande kommer vara kriminaliserat?

    Om jag röker cannabis och lagen säger att jag inte får göra det på allmän plats så gör jag det inte. Bara för ATT jag kanske vill röka cannabis så beyder inte det att jag är en kriminell jävel!

    Sen finns de dem som bryter mot lagen och gör det ändå.
    De kommer dock fortsätta göra det, kriminellt eller ej.

  • Nicke

    Den sista meningen så menar jag alltså, om bruket är kriminellt eller ej alltså.

  • Mississell

    Som jag skrivit tidigare: Jag kan se EN fördel med att avkriminalisera bruket av narkotika, och det är att fler som vill ha hjälp att sluta ska våga ta sig till vården och berätta.
    Men jag har en känsla av det skulle gå att ordna på annat sätt, exempelvis en "amnesti" eller liknande.


    På FL har alla rätt. En del har bara mindre rätt.
  • W Panthera tigris

    """"Okej, nu ska vi se om jag förstått rätt.
    Man får INTE ta upp egna erfarenheter, då de är propaganda.
    Man får INTE länka till svensak sidor (såvida de inte kommer från cannabisärbäst.nu.""""

    ehum när folk kommer med erfarenheter som "jag har minsan sett det en som har fått psykos av passiv rökning" så ja det klingar kraftigt fel
    länka du till svesnka sidor om du vill men bolla samtidigt en länk till en mer opartisk studie som inte härstammar från ett land som aktivt bedriver en propaganda krig
    som bekräftar svensk skitsnack

    """"Tydligen ska vi bara säga att "ja, alla förespråkare, ni har rätt. Cannabis är förbjudet eftersom några gubbar satt och konspirerade, och för att staten inte tjänar pengar på det(?)""""

    well hur man än ser på saken så var det så det hela började ..
    giriga pengamäniskor och maktgalna politiker
    smålögner som startade en lavin vi bevitnar fortfarande i dagens läge
    """"Och ja, jag är rätt övertygad om att det kommer bli många som röker på offentligt om det blir legalt.
    Det var inte så hemskt länge sedan som jag själv helt ofrivilligt blev haschrökare vid en busshållplats. Och jag kan meddela att det blev en mycket spänd stämning när jag vänligt bad dem avlägnsa sig. Men ops, här kom jag ju med en egen erfarenhet igen. Sorry...""""

    kommer folk jaga dig med joints och blossa rök på dig .. nej ..
    kommer det synas folk med nån jolle i parkerna .. definitivt

    och din "erfarenhet"
    av dina inlägg att döma så kan jag bara tänka mig hur "vänlig" du var mot denna personen

    men vist .. det kommer aldrig finnas fuckups som skiter i allt och alla .. det kommer man inte ifrån och inga lagar kommer stoppa sådant folk heller

  • Mississell
    WPT: Jag vet inte hur en haschpåverkad uppfattar orden "Skulle du möjligtvis kunna blossa någon annan stans då jag inte uppskattar passiv rökning" sagda med  vänlig röst. Men det kanske du vet?

    Ingen kommentar till att det jag skrev om att staten skulle legaliserat cannabis för länge sedan om de skulle tjäna på det?
    På FL har alla rätt. En del har bara mindre rätt.
  • IlsaBlackWidow

    Mississell - cannabisärbäst.nu hahahahahahaha!! Klockrent.

    Fler söker inte vård för att det är lagligt.. se bara på alkolen...

Svar på tråden Legalisering av cannabis!?