• Helena Gordon

    Legalisering av cannabis!?

    Eftersom så många trådar gällande saker kring hasch/cannabis har rusat alldeles OT så är det kanske dags att man startar en tråd där det inte saboteras för TS.

    Så, därför kan det nu argumenteras för fulla muggar här ang. de senaste veckornas heta ämne: Legalisering av hasch/Cannabis. För eller emot? Vad är det som gör att alkoholen är så pass accepterad och att haschet/Cannabisen är total tabu?

    Feel free to jump in

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-09 18:01:45:
    motivera gärna varför du är För eller Emot!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 20:06:29:
    VAR snälla mot VARANDRA!

  • Svar på tråden Legalisering av cannabis!?
  • lollisen

    Har du precis skrivit dit det själv eller?

    W Panthera tigris skrev 2007-05-24 22:08:16 följande:


    sv.wikipedia.org/wiki/Holk"""slanguttryck för cannabis"""men som sagt .. har bättre saker för mig än att sitta och tjafsa om i vilka andra sammanhang folk använder det ordet :P
  • W Panthera tigris

    jag är inte medlem där :P
    annars så glogla lite :) du kommer till några interesanta konversationer :P

  • Nicke

    I vissa delar av landet är mina förbannade skinkor ett par "ballar" (eh)
    I en annan del är en vanlig cocostopp en munk. (trots att det är något helt annat större delen av sverige)
    Allt kan väl ha olika betydelse i olika delar av landet... uppenbarligen.

  • lollisen

    Niklas: absolut, men hittar ingenstans att en holk skulle betyda bit...? Konstigt att ingen annan använder det slanget för en bit? Jag reagerade bara på det eftersom tigris hela tiden skriver att jag är sååå himla okunnig vad gäller cannabis, då undrar jag ju självklart varför han inte kan skillnad på en pipa och själva biten..

  • Nicke

    Jag har aldrig hört talas om holk i knarksammanhang så jag har ingen aning. :)


    lollisen skrev 2007-05-24 22:58:20 följande:
    Niklas: absolut, men hittar ingenstans att en holk skulle betyda bit...? Konstigt att ingen annan använder det slanget för en bit? Jag reagerade bara på det eftersom tigris hela tiden skriver att jag är sååå himla okunnig vad gäller cannabis, då undrar jag ju självklart varför han inte kan skillnad på en pipa och själva biten..
  • Nicke

    Jag hade ingen aning om att rövens skinkor kallades för ballar någonstans innan jag fick nys om det i en tråd här på FL. Det var roligt. ;)

  • lollisen

    Lyssna på The kristet utseendes låt, jag tar mig en fet holk.. bla bla bla.. jag kommer fan inte ihåg texten nu.. ha ha ha.. usch vad dåligt av mig..
    Nä, men det jag menar är att själva betydelsen i ordet holk, är ju en urholkning, oftast i trä. Det relateras ofta till majspipa eller andra pipor som är gjorda av olika trädslag, för att de är just urholkade..
    Att ta en fet holk, tar man inte som att man ska ta en fet bit.. det fattas ju nått då.. fattar du vad jag menar?
    Säger man att man ska ta en fet holk, så innebär det ju en fet pipa, ur/från någon urholkat. Kan vara pipa, bong, toarulle, rör, plåtburk, plastflaska, melon etc.. ja i stort sett allt som är eller som går att urholka..


    Niklas skrev 2007-05-24 22:59:26 följande:
    Jag har aldrig hört talas om holk i knarksammanhang så jag har ingen aning. :)
Svar på tråden Legalisering av cannabis!?