• Helena Gordon

    Legalisering av cannabis!?

    Eftersom så många trådar gällande saker kring hasch/cannabis har rusat alldeles OT så är det kanske dags att man startar en tråd där det inte saboteras för TS.

    Så, därför kan det nu argumenteras för fulla muggar här ang. de senaste veckornas heta ämne: Legalisering av hasch/Cannabis. För eller emot? Vad är det som gör att alkoholen är så pass accepterad och att haschet/Cannabisen är total tabu?

    Feel free to jump in

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-09 18:01:45:
    motivera gärna varför du är För eller Emot!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 20:06:29:
    VAR snälla mot VARANDRA!

  • Svar på tråden Legalisering av cannabis!?
  • Nicke

    haha ja, det var den väl.. men.. hur vet du?


    danstina skrev 2007-05-25 13:03:01 följande:
    Hur jag vet vad? Att kaffe inte utlöser psykoser?Misstänker att din fråga är ironisk men är dock inte helt säker.
  • Nicke

    Ja, alltså. En person som får psykos trots att personen varken dricker eller knarkar.. hur vet man exakt vad det beror på? ;)

  • Grodan Soda
    Niklas skrev 2007-05-25 13:07:59 följande:
    Ja, alltså. En person som får psykos trots att personen varken dricker eller knarkar.. hur vet man exakt vad det beror på? ;)
    Det har nog att göra med vad för typ av psykos man får. Amningspsykos, psykos orsakad av trauma, psykos orsakad av sjukdom osv.

    Men jag tolkade din fråga som att man kanske kan få psykoser av en kopp kaffe och det var den jag uppfattade som ironisk. Men som sagt, du var kanske inte det?
  • Grodan Soda
    Niklas skrev 2007-05-25 13:06:47 följande:
    haha ja, det var den väl.. men.. hur vet du?
    Eh... kallas kanske för "allmänbildning"?
  • Nicke

    Jo, det var jag. Ironisk alltså.

    Sen är inte allmännbildning alltid rätt. Ibland motbevisas det som man alltid lär sig.
    Man kan väl tänka lite själv, utanför ramarna för allmänbildningen.

    Själv dricker jag inte kaffe men jag dricker ju annat skit med koffein i.
    Man blir ju piggare så något påverkas garanterat.


    danstina skrev 2007-05-25 13:10:20 följande:
    Det har nog att göra med vad för typ av psykos man får. Amningspsykos, psykos orsakad av trauma, psykos orsakad av sjukdom osv. Men jag tolkade din fråga som att man kanske kan få psykoser av en kopp kaffe och det var den jag uppfattade som ironisk. Men som sagt, du var kanske inte det?
  • Nathalie009

    Jag tycker det borde Legaliseras Alkohol är mkt skadligare än gräs....

    I rätta mängder givetvis För mycket av vad som helt är destruktivt.. så sant så!

  • Grodan Soda
    Niklas skrev 2007-05-25 13:12:21 följande:
    Jo, det var jag. Ironisk alltså.Sen är inte allmännbildning alltid rätt. Ibland motbevisas det som man alltid lär sig.Man kan väl tänka lite själv, utanför ramarna för allmänbildningen.Själv dricker jag inte kaffe men jag dricker ju annat skit med koffein i.Man blir ju piggare så något påverkas garanterat.
    Ja, jag misstänkte det.

    Allmänbildning är självklart inte allt man lär sig, kritiskt tänkande kring det man lär sig resulterar i allmänbildning.

    Och visst påverkas kroppen av koffein, det är det nog inte som säger emot. Men att en kopp kaffe orsakar psykoser? Nej.
  • Nicke

    Det vet man aldrig om det i kombination med annat KAN göra det. ;)


    danstina skrev 2007-05-25 13:14:04 följande:
    Ja, jag misstänkte det. Allmänbildning är självklart inte allt man lär sig, kritiskt tänkande kring det man lär sig resulterar i allmänbildning. Och visst påverkas kroppen av koffein, det är det nog inte som säger emot. Men att en kopp kaffe orsakar psykoser? Nej.
  • Anonyym

    Jag måste bara få veta vad ni i tråden anser om WHOs, Brittiska Överhusets rapport och den Kanadensiska senatens rapport om cannabis. Det är modern forskning som pekar på att straffen runt cannabis borde sänkas alternativt försvinna..

    WHO skrev tillochmed en rapport om cannabis år 1995 ellre 1997 (där runtomkring) som blev CENSURERAD av FN för det var FÖR positivt om cannabis.

    Och det här om psykoser, konstigt att det nästan är i bara Sverige man pratar om haschpsykoser? Är det bara i Sverige man röker marijuana/hasch?

Svar på tråden Legalisering av cannabis!?