• korven72

Manlig omskärelse - av vilken anledning

Hej!

I ett annat forum snubblade diskussionen iväg om könsstympning och i den här tråden med focus på MANLIG OMSKÄRELSE.

Av vilken anledning tror/vet ni att män gör detta ingrepp? Tex religösa eller enbart för att känna sig sexiga och fräscha???

• Svar på tråden Manlig omskärelse - av vilken anledning
  • ischa

Det är nog både av religiös anledning och tradition. Det förekommer i både kristna och muslimska traditioner.
    Tycker att det är obehagligt vilken anledning det än beror på.

• Anonym (fräsch)

Min sambo funderar på att göra detta, i syfte att känna sig renare..

• Anmavi

Vet flera stycken som fått göra det som barn för att förhuden helt enkelt var för trång....

• ischa

Jag förstår inte det där att det skulle vara renare. Tvättar man varje dag så är det rent, och det går att torka av med lite papper efter toabesök.
    Det kanske sitter i huvudet mer, att det är renare efter omskärelse.
    Blir inte ollonet mindre känsligt sen?

Som du kanske förstår är jag inte särskilt insatt...

• korven72

Anonym (fräsch) skrev 2007-05-18 14:55:50 följande:

Min sambo funderar på att göra detta, i syfte att känna sig renare..
    har han problem med förhuden och renhållning, eller hur tänker han?
  • Anonym (???)

men beror det inte på för trång förhud då? Att män omskär sig? Antingen det eller av religiösa själ? Inte finns det väl män som liksom vill göra det annars?? kanske är jag dum men??

• Anonym (fräsch)

Jo ollonet blir mer okänsligt, men det e också lite av grejen då vi har lite problem med förtidig utlösning o det kan ju avhjälpas med omskärelse..

• Anonym (fräsch)

VET 2som gjort detta så (jag vet) :)

• korven72

Anonym (fräsch) skrev 2007-05-18 15:02:08 följande:

Jo ollonet blir mer okänsligt, men det e också lite av grejen då vi har lite problem med förtidig utlösning o det kan ju avhjälpas med omskärelse..
    jo, det stämmer ju att det blir mindre känsligt...
Svar på tråden Manlig omskärelse - av vilken anledning