• jelin7­5
    Äldre 15 Jun 22:04
    7780 visningar
    7 svar
    7
    7780

    Carl Von Linne kliniken ???????

    Hej o Glad sommar på er!

    Är det någon/några som har erfarenhet från Carl Von Linne kliniken ang. insiminering?
    Berätta gärna om hela proseduren, vad gör dom?, Ont? Är man där hela dagen? Resultat? Hur ofta lyckas det? Osv. Ja, allt ni bara vet?

    Är jätte nyfiken ska dit efter sommaruppehållet i augusti på första samtal!

    Tack tack, Kram

  • Svar på tråden Carl Von Linne kliniken ???????
  • luckie
    Äldre 15 Jun 22:23
    #1

    Har tyvärr inga erfarenheter av insem där.
    Men jag har erfarenhet av IVF därifrån och vill bara säga att personalen där är jättemysiga. Man kände sig riktigt välkommen och bra behandlad. Jag blev så glad över att dom till och med ringde mig hem, bara för att höra hur jag mådde under behandlingen.

    Vill också önska dig all lycka till.

    Kram

  • Modett­e
    Äldre 16 Jun 09:22
    #2

    Hej Jelin 75

    Själv har jag under våren inseminerats på CvL-kliniken. Dom är mycket duktiga och snälla. Vår läkare gjorde bedömningen att göra inseminationerna ostimulerat då min menscykel är som en klocka.

    Samma dag som ÄL-stickorna ger utslag ringer du kliniken och du får komma dagen efter. Från det att min make lämnade spermaprovet till att jag blev inseminerad tog det kanske 2-3 timmar. Det är spermatvätten som tar tid. Själva inseminationen tar bara några min. På mig gjorde det inte alls ont, men andra kan känna obehag.

    Chanserna att lyckas är individuellt beroende vad du och killen har för förutsättningar.

    På tredje inseminationen lyckades det och nu är jag gravid i v 9

  • jelin7­5
    Äldre 17 Jun 14:22
    #3

    Hek o tack för lite svar på mina frågor!
    Jag ser verkligen framemot detta o är samtidigt lite nervös!!!

    Vet inte hur stor chans det är att de lyckas heller, är det någon som har koll på det?

    Tack tack, Kram på er 

  • jelin7­5
    Äldre 17 Jun 14:24
    #4

    Till Modette, Grattis till er o Lycka till!
    Är det ert första barn eller har ni barn sedan tidigare?

  • Modett­e
    Äldre 17 Jun 18:30
    #5

    Hej Jelin75

    Man brukar säga att 10-15% av inseminationerna lyckas.

    Har inga barn sedan tidigare, så detta är första graviditeten.

    Lycka till
    Kramar.

  • Sun 7 Aug 2022 08:10
    #6

    Läkaren jag träffade var bara negativ fast jag redan har ett barn naturligt. Tro inte på dem de är bara ute efter pengar när de pratar negativt. De är dåliga. Jag hade misslyckade ivf där 2022. Jag läste om de och trodde de var proffs men nix de är inte det. Jag läste överallt på familjeliv och kontaktade kliniken. Blev sjukt besviken efter ivf behadlingen och pengar i sjön. Om dina ägg är dåliga dvs att du har gått upp i ålder och är 39 då kan inte ens de hjälpa dig. De bad mig ALDRIG ta vitaminer under min ivf behandling. Vilket är jättedåligt!  De fick ut ett värdelös ägg. Deras ursäkt var ? ditt ägg var inte bra?  Jag var så ledsen och besviken på dem.  De bad mig bara ta deras värdelösa sprutor som inte hjälpte alls. Vid äggplock hade jag mest tomma blåsor och ett ägg. De pratade om att de såg flera blåsor men de kunde inte se att de var tomma.  De fick ut ett dåligt ägg. Inte nog med att de är dåliga så har de även höjt sina priser sjukt. Jag läste överallt att kvinnor som försöker bli gravida tar vitaminer, kosttillskott. När du har betalat dina pengar så kommer de bara med dåliga ursäkter. Man känner sig lurad och blåst.  De tänker inte på dig utan pengarna som kommer in. Välj en annan klinik. Förresten min läkare brydde sig inte efter avslutat behandling och eftersamtal eftersom läkaren hade ? ett möte? att gå till. 


    välj bort carl von linne
  • Wed 16 Nov 2022 00:42
    #7
    Modette skrev 2007-06-17 18:30:12 följande:

    Hej Jelin75

    Man brukar säga att 10-15% av inseminationerna lyckas.

    Har inga barn sedan tidigare, så detta är första graviditeten.

    Lycka till
    Kramar.


    Jag har läst att det är ca 10% om man gör två försök vid äl med insemination och ca 20% om man har sex varje dag under hela fertilitets veckan.

    Själv har jag gjort fyra försök med två olika donatorer utan att blivit gravid.
Svar på tråden Carl Von Linne kliniken ???????