• sanneb

Blue Village Monte Feliz (Gran C) eller Alanya Pascha Bay

Velar mellan två resmål i slutet juli:
    Antingen Turkiet Alanya med Fritidsresor Blue Village
    eller Gran Canaria Monte Feliz (oxå Fritidsresor)

Vore kul om någon som varit där kan ge mig lite råd.

PS jag ska åka själv med 2 barn så jag håller mig nog mest inom hotellområdet.

• Svar på tråden Blue Village Monte Feliz (Gran C) eller Alanya Pascha Bay
  • Just A Girl

om du ska åka själv rekomenderar jag Turkiet så får du kortare flygtid.

Why do all good things come to an end...
  • sanneb

Det har du rätt i!
    Tack för tipset

• sanneb

puffar

Hoppas någon varit där...

• ljusne76

Jag tycker du ska välja Turkiet.
    Ska själv till till Turkiet nu i augusti med min sambo och våra 2 barn. Tänkte ta det där hotellet som du funderar på men valde tillslut ett annat.
    Verkar förövrigt vara ett jätte bra hotell.

• hallon82

vi har precis kommit hem efter en två veckors semester på pascha bay jätte fint hotell och varmt och skönt, lite långt till centrum men å andra sidan det mesta finns på hotell området kläd affärer, smyckes affär och mini livs osv och sen deras egna resturanger men ta då halvpensíon för det finns inte jätte många resturanger i närheten

• sanneb

lutar åt Turkiet alltså

Ska bli så härligt!!

• dragonlady

Fast å andra sidan är det längre busstransfer i Turkiet.

• sanneb

Aha
    hur lång då? Jag funderar alltså på Pasha Alanya...

• petray80

Vi hade planer på det hotellet i turkiet, men efter att ha pratat med min bror som var där förra året så ändrade vi oss. Stranden är inte arnvänlig, stora vassa stenar i vattnet så man får ha badskor på sig, sen var det väldigt dyrt att äta på hotellet. Nu har vi valt "flower garden" istället. Annars rekomenderar jag turkiet mycket mer än gran canaria......

• sanneb

Nu har jag bokat Turkiet. Tror och hoppas det blir bra. Barnen & jag har höga förväntningar ;D

• Just A Girl

kul, det blir säkert jätte skoj, får man fråga vad det kostade, är lite sugen själv på att åka iväg med mina 2 på på semester. Vi hade tänkt att åka hela familjen i vinter men nu ska jag till Japan i januari så jag skulle vilja komma iväg själv nu.

Why do all good things come to an end...
  • sanneb

Vi åker den 28 juli, en vecka till Pascha Bay
    Det kostade totalt 17 156 men då tog jag rum med havsutsikt och halvpension...
    lääääängtar

tycker det ska bli kul att åka själv med barnen - en utmaning ;D

• Therese33

Jag skulle åka till Gran Canaria, då jag tycker det är mycket trevligare. Lite dyrare ock men ändå...

• ia31

ohhh jag vill också till det hotellet i turkiet....grymt sugen
    är det någon som vet hur lång tid det tar att åka in till stan från hotellet med buss eller nåt
    ?

• tildizodalvanz

hej!! Garanterat att du ska fara till turkiet! jag har själv bott på pacha bay, en bit i från stan så man måste ju åka buss för att komma in i själva alanya. Superfint hotell området som har egna butiker, bra mat, stor pool, aktiviteter å massa saker å en egen strand. jag kom hem från turkiet i förrgår va i alanya för 4 ggr, åk dit du komemr att älska det!! Är avis på att ni ska resa.. kram marie

• mia maria

sanneb: Vi åker till Alanya den 15/8, oxå med Fritidsresor, men vi ska bo på Mayflower. Jag reser oxå ensammen med barn - dock "bara" ett dock, ska bli spännande!

• mamma2002

GRAN CANARIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Monte Felize absolut!

Svar på tråden Blue Village Monte Feliz (Gran C) eller Alanya Pascha Bay