• hej hopp fallera

    Österbottniska tråden 10

    Välkommen till vår tionde österbottniska tråd!

    Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

    För den som vill ha tidsfördriv:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html

    Övriga österbottniska trådar:
    recept: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html
    träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html
    gravid: www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-12 20:40:00:
    vikt-iga tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23661221.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:35:03:
    senaste recepten: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m24593961.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 15:59:27:
    bygg-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html

  • Svar på tråden Österbottniska tråden 10
  • Millami

    skratt o tårar
    nå int har ja nå kaveri såde riktit här nära som kan kom bara såde...
    he blir mamm å syrran som blir antasta då, men int ork ja ju si på di hela tiden int...
    å di bara jobbar...som alla andra...


    Ska bli Mamma i September 070907
  • Luffarmor

    Millami, hyr fast na videofilm nan som int gubbi vill si o så ligger du ondi täcki o bara myyser. He bruka ja göra förr i värde innan ja had Rasmus. Tå kuna ja bara ligg på soffo o vara nostaligsk me  typ Dirty Dancing  elder na Danielle Steel film , na gambel romatisk nostalgi


    Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • Millami

    Sindi
    joo ja tror he var ti nå sånt...
    å så ska ja köp en godispåsa å drick en alkoholfri cider..
    å då ja int skådar film så har ja ju er här


    Ska bli Mamma i September 070907
  • Lilla My i Finland

    Nu har ja na saftkokas på gang jär... Ere nan som bruk kok saft i saftmaja? Ho läng bruk ni ha e ti kok? Ja köpt en nyan saftmaja i fjol o tänkt att di säkert har na recept me, men neee... Så nu tar vi på höögt. He gar ju ti kast bort om e var odrickbar!

    Ja minns ju från tå ja va båån att mam koka saft, men int minns ja na grömt åv ho man jo ele ho läng e to... Läääng, men ho läng?

  • Crown S

    Greta 80: Hoppas att det snart reder upp sig med Benjamin och att det inte är nåt allvarligt, utan "bara" typ na magafar.De är så hemskt när barnen är sjuka, att måsta picka dem o ta blodprov... fast jag själv jobbar inom sjukvård o också med barn så tycker jag det är jobbigt, tycker så synd om de småttingarna. Sen jag fick barn själv blev det ännu värre. man relaterar till föräldrarna på ett annat sätt o tänker att det kude va ens egna barn...

  • snacket82

    Hej, iri naan som kan va snäll o prov skick naating åt me på inboxn miin, tror att ha int funkar na,

  • m00min

    Alla som håller på att I N R E D A!

    Har naan na erfarenheit åv hitt www.kalustekauppa.com?

    Di har hemleverans på allt du köper (fast du köper myzi)i heila lande fö 19? Å ja tycker ja ha hitta myzi i min smak. Vaal allt iver me inredningsplanerase

  • Adrianna love

    Greta - va frissamt , hoppas di får reda på va e er & att int e er diabetes .

    Jär bullrar e som sjutton å vejt int om e ska åsk elä int åsk .. ja sko tyck he sejnari så åskrädd som ja e . Men hejtt å kvavot he ere , gaar knappt ti andas .. +26 tä ut .

    Nee no får ja no stäng åv datorn , he byri koma fö näära dähä buldrasi no !

  • saku

    Er e nan jär in som sko kona skänk en styrketanke eler bön eler goda tankar överhuvudtaget åt min väninno som har fått sina tvillingflickor i v. 30 i Tammerfors. Allt sir ut ti ga rätt väg men he er en langan väg ti ga innan di får heim döm ännu antagligen! Jag lider så me ena. Ja var å skåda ett ena ida tå on var heim för tillfälli å ja känd me så maktlös. Int hadd ja na tröst ti koma me fast ja kanski fick skingra tankarna hennas en stånd!

  • Vårmor

    Jär vart e fäädi åska för en stånd saan. Rikti ordentlie åskväder droo över jär, o toki regn e int ja viri mee om naa än i somar som he kom. E sjölv halvrädd men tillika e e mysit mee e. Hända rej böri tro at modeemi hadd firi sönder ååv åska tå ja in fik e at funger naa bakett, meen bakett ja hadd drejji ur sladda några varv så är he noo i skick, va tur... .
    Men hu ska man få bååne at böri sova naa ikväld så di orkar upp imåro ti skola...i sänga siin e di rej dömdi älder men he e noo så langt från na sovas ännu, ti sjunger o talar...va ska int he fara na tiimar ännu föri ögona e åter...

Svar på tråden Österbottniska tråden 10