• Adelisa

Betsa ett bord i massiv furu (IKEAS Forsby) ??

Vi har ett bord från Ikea, Forsby. Det är inte den fina betsen som det har på Ikea, vi köpte det på blocket och det är liksom mer gulfärgat, furuhållet.

Läste på hemsidan att bordet är av massiv furu.

Tänkte nu slipa ner hela den fula "lacken"/"betsen" som finns.. Samt är där rätt mkt repor o dyl..

VILL  SEN betsa det riktigt mörkt typ INDO MÖBLER. Har resten av rummet i det träslaget..

GÅR DET??  VILKEN bets är att rekomendera? Med lack i elelr utan. Något annat man bör tänka på?

Julian 060210 lillebror bf 080114
  • Svar på tråden Betsa ett bord i massiv furu (IKEAS Forsby) ??
  • Toknorskan

Herdins lackbets farg 707.Tror den blir bra. Fargen er ungefär samma som på mina möbler. Bilder finns i mitt galleri.

• Adelisa

tjusigt!!! Är det både vard. bordet o "TV-bänken" som du betsat?

Vart kan man köpa betsen i vanlig färghandel typ? pris?

• Toknorskan
    Adelisa skrev 2007-10-13 14:33:02 följande:
    tjusigt!!! Är det både vard. bordet o "TV-bänken" som du betsat?Vart kan man köpa betsen i vanlig färghandel typ? pris?
    Faktisk har jag inte betsat dom möblerna. Det var bara för at visa färgen. Jag har betsat böbler i ett rum som jag inte har fotograferat. Men det blir samma färg. Betsen finns i färghandel och på Coop. Fast på Coop har dom bara 300 ml. Tror jag betalte 49.- i sommar när jag var i Sverige. Fast i färghandel vet jag at den finns i hele liter och den er lite billigare.
  • Adelisa
    Toknorskan skrev 2007-10-13 14:41:19 följande:
    www.herdins.se
    tack tack!!!  Får bege mig tillfärghandeln och fråga dem, lägger hellre ner lite mer där än tar ikeas typ
Svar på tråden Betsa ett bord i massiv furu (IKEAS Forsby) ??