• haras7­4
    Äldre 1 Apr 11:28
    3626 visningar
    7 svar
    7
    3626

    Kejsarsnitt i Sundsvall?

    Hej! Vi står i valet och kvalet om ett planerat snitt eller inte och tänkte höra vilka erfarenheter som finns kring kejsarsnitt på Sundsvallssjukhus?

    Mycket som jag oroar mig kring är allmänt som t ex hur lång tid det tar innan man är på fötterna igen men även t ex bemötandet på BB mot en mamma som förlösts med kejsarsnitt? Får pappan stanna på BB? Hur lång tid fick ni stanna på BB innan hemgång... osv

    jag har en son sedan tidigare och låg på BB i Sundsvall i april 02 och trivdes inte alls..

    Jag fick besked förra veckan om att vi själva får bestämma om kejsarsnitt pga komplikationer vid förra förlossningen och då kändes det toppen att själv få välja men inte nu längre....

  • Svar på tråden Kejsarsnitt i Sundsvall?
  • BusEmm­as mamma
    Äldre 4 Apr 20:03
    #0

    Hej! Jag gjorde snitt på sundsvalls sjukhus å det va en jättefin upplevelse. (fast jag va jätteskraj för att opereras)
    Jag fick jättebra bemötande...alla va så gulliga mot mig. De ville att jag skulle stanna kvar i minst 3 dagar iaf(försökte åka hem andra dan men fick inte)det är ju lite svårt att gå efter och så. Jag åkte hem tredje dan. Min kille fick stanna kvar hela tiden och vi fick eget rum. ( de försöker att fixa det till de som har snittats) Jag är jätterädd för att föda vanligt nu, så jag har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med barnet som kommer i juni.
    Hoppas allt går bra för dig/er! Kram!

  • BusEmm­as mamma
    Äldre 4 Apr 20:03
    #0

    Hej! Jag gjorde snitt på sundsvalls sjukhus å det va en jättefin upplevelse. (fast jag va jätteskraj för att opereras)
    Jag fick jättebra bemötande...alla va så gulliga mot mig. De ville att jag skulle stanna kvar i minst 3 dagar iaf(försökte åka hem andra dan men fick inte)det är ju lite svårt att gå efter och så. Jag åkte hem tredje dan. Min kille fick stanna kvar hela tiden och vi fick eget rum. ( de försöker att fixa det till de som har snittats) Jag är jätterädd för att föda vanligt nu, så jag har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med barnet som kommer i juni.
    Hoppas allt går bra för dig/er! Kram!

  • haras7­4
    Äldre 5 Apr 09:19
    #0

    Tack för ditt svar!
    Skönt att höra att du haft en sån positiv upplevelse - det värmer! På sätt o vis är det skönt att det är långt kvar för mig, kanske hinner jag vänja mig vid tanken. Är själv oxå ganska skraj för operationen och allt runt om kring!

  • Äldre 7 Apr 20:55
    #0

    Hej!

    Har snittats 2 gånger på Sundsvalls sjukhus. Förlossningsberättelse om den senaste ligger i dagboken.
    Läs och fråga sen om du vill. Tror att du hittar svar på några av dina frågor där i alla fall.

  • Bimbo Månsku­gga
    Äldre 7 Apr 23:35
    #0

    Hej! blev i februari snittad på sundsvalls sjukhus, allt gick lungt tillväga och personalen var underbar både på förlossningen, Operation och BB.
    Jag fick börja stå och röra mig på kvällen efter snittet som gjordes på morgonen, visst hade jag ont men det funkar och man får bra smärtlindring, morgonen efter åt jag frukost ute i fiakrummet plus att jag duschade och efter det blev jag bara piggare. åkte hem efter 2,5 dag.
    Min kille bodde me på BB hela tiden vilket var jätte bra efterssom man har lite begränsad rörelseförmåga. har bara positivt att saga om hela händelseförloppet hoppas du har fått lite klarhet...

    Lycka till

  • Hella2­0
    Äldre 11 Apr 10:31
    #0

    trevligt att se att det finns andra gravida som ska snittas på sundsvalls sjukhus eller andra som har snittas där=)
    själv ska jag snittas på sundsvalls sjukhus den 27/4.

    Kram//Helena V.37

  • Tue 13 Dec 2022 18:11
    #7

    Hej! Smiter in här?

    ska snittas i Sundsvall i februari. Har snittats i Sthlm under 2017 med 2an pga svåra förlossningsskador med 1an. Ni som har snittats i Sundsvall (gärna i närtid), hur många dagar innan bf fick ni ert snittdatum? Har förstått det varierar en del över landet, i Sthlm fick jag på bf-7. :) 

Svar på tråden Kejsarsnitt i Sundsvall?