• CoolaSuperMamsen

    Sanna spökhistorier & övernaturliga upplevelser!!!!

    HÄR KAN VI SKRIVA OM UNDERLIGA SAKER VI UPPLEVT ELLER KANSKE HÖRT NÅGON VARA MED OM, SANNA SPÖKHISTORIER ALLT OCKULT! KANSKE NÅGON SOM VILL HA HJÄLP ATT TYDA EN SKUM BILD??? HÄR KAN VI PRATA OM VAD SOM HELST SOM HAR MED DETTA ATT GÖRA!!!

    Själv har jag väll inte riktigt vart med om några stora grejer, men när min farmor dog så låg det en hare utanför sjukhus fönstret hela dagen helt stilla precis som om den vakade med oss, sen dog hon, och när jag efter en stund kikade ut var haren borta!!!! lite kul va det allt!!
    Sen har mina mostrar och mamma berättat om en gård de bodde på som barn, så fort de var ensamma barnen så var det något som puttade omkull småbarnen och knuffade på de stora, när de var ensamma och skulle sova stod det fin klädda männ med höga hattar vid sänggaveln och kikade på dem dom var livrädda och tillslut flyttade de!

    lite mer grejer har jag också men dom väntar jag lite medGladALLA SKEPTIKER SOM BARA VILL PAJA TRÅDEN STARTA EGEN,ELLER LUTA ER TILL BAKA OCH BARA LÄS
    TRISS I FLICKOR
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-14 20:41:47:
    Ni får gärna dela med er av någon läskig spökhistorie som inte är sann oxå! kan vara roligt att läsa innan man lägger sig hua!!!
  • Svar på tråden Sanna spökhistorier & övernaturliga upplevelser!!!!
  • Jomppelina

    Vi har någon som går runt i huset där vi bor, och nästäldsta sonen har ofta någon i sovrummet hos sig när han skall sova. Han är inte tokig och inte heller lättuppjagad. Men visst finns det besökare här. Gammalt hus förstås. (artonhundratals någongång).

  • CoolaSuperMamsen

    ebben det kanske var där du bodde i ditt förra liv????
    har själv känt såna där dechavu vet ej hur stavas, me man får sån där konstig känsla att det här har jag gjort förut undrar varför man blir sånn???

    jomppelina kanske är det snälla själar där ni bor? känner sig iaktagen men inte på ett obehagligt sätt=)
     


    sug och svälj trevlig helg !
  • Maggis

    En av mina kompisar dog i en bilolycka för många år sedan. Vi var inte särskilt nära vänner men den natten det hände, drömde jag att hon kom in och satte sig på min sängkant när jag sov. Kände sängen svikta så det var väldigt påtagligt och jag vaknade och gick upp för att se efter om hon var där i min lägenhet. Vilket hon ju inte var, förstås.

    När det blev känt att två ungdomar hade omkommit i singelolycka (dagen efter) så kände jag direkt att hon var en av dem. Ruggigt, var det.


    //Maggis
  • Sesamfrö

    Här är det skitskumt ibland.

    tex: Vi har en hemtelefon (trådlös). När man pratar i den så tickar tiden hur länge man har pratat. Nu var det så att vi var nere hos min mamma i ca 2 timmar för att äta middag och prata lite. När vi kom hem igen gick jag fram till telefonen för att kolla om någon hade ringt, då tickade tiden. 21 minuter hade gått och vi hade varit hos mamma i 2 timmar. Jag kollade om det var nån i telefonen men det var det inte. Och inget nummer var uppringt och ingen hade ringt till oss.

    Och på dagarna medan vi är i skolan så brukade vi stänga dörren till Linneas rum då vi precis hade fått katt och ville inte att katten skulle kissa ner hennes saker som våra förra katter hade gjort. Sen när vi kom hem så var dörren fortfarande stängd men katten var ändå i hennes rum, och vi tittade alltid var han var innan vi stängde dörren för att vara säkra på att han inte var i rummet när vi stängde. Detta hände ca 2-3 gånger i veckan innan vi slutade stänga dörren :/ Skitskumt..


    Linnea, my darling..
  • CoolaSuperMamsen

    maggis och mamma till lena

    låter lite läskigt men fint att din kompis vile bara ta farväl.

    läskigt med telefon och dörren ryser!


    sug och svälj trevlig helg !
  • zenna

    I huset vi bodde i innan i 3 år var det något i källaren som jag inte fick grepp på. Kände mig iakttagen varje gång jag gick ner och fick gåshud men det var ändå inget obehagligt. Ett konstigt bankande i rören/väggen från samma ställe hela tiden.
    Tjejen som köpte huset frågade om vi hade liv i huset och jag berättade.
    (fanns mer) Hon själv kunde känna av om det var något så vi gick ner i källare och hon gick runt. Efter ett tag säger hon att här är en man, han vill inget illa utan han vaktar källardörren, han har varit nyfiken på er sedan ni flyttade in men ni är aldrig här nere.

    Kvällen innan var det ett himla bankande i rören/väggen och jag blev ju rädd att någon var på väg in. Dagen efter tänkte jag på vad hon sagt och gick ner och kände på dörren. Den var olåst och det var nog det han ville berätta.

    Har mycket mer saker att berätta men det får bli senare

  • CoolaSuperMamsen

    när jag gick igenom en jobbig period i mitt liv drömde jag att min farmor satt och smekte mig i håret och på kinden som hon alltid gjorde när hon fanns, det var så verkligt precis som om hon ville säja att hon var där, och trösta mig var länge sedan nu men vill så gärna uppleva det igen det var så härligt saknar henne!

    jag har även drömt att jag pratat med avlidna släktingar, och jag vet i drömmen att dom är döda och då brukar jag passa på att säja det jag inte hann säja innan de dog=)

    lite coolt tycker jag=)


    sug och svälj trevlig helg !
  • CoolaSuperMamsen

    zenna ibland tror jag dom vill hjälpa till och skydda oss!


    sug och svälj trevlig helg !
  • zenna

    Supermamman 83 - Ja, det tror jag med. Är ju inte bara onda andra som finns och tur är väl det!

    Jag har tagit många kort med min digitalkamer, säkert över 1000 och på två av dom finns en märklig ring med en vit "transparent" fyllning. Det var inget märkligt ljus när jag tog korten eller andra konstigheter men något är det. Antingen fel på bilden eller något som är med dessa personer som är oberoende av varandra?? Jag vill ju tro det sista eftersom det aldrig hänt innan

  • Casper05

    Hej bodde tidigare i ett hus från 1910 inget märkvärdigt så men jag hade min egen trädgårdsmästare.
    Han gick runt i trädgården med en kratta eller annat vektyg o pillade. oftast stod han vid våran grusgång o krattade.
    Han var lite rolig för han bytte kläder med årstiderna så jag har sätt honom i alla möjliga kläder,
    Men det konstiga är att jag inte ser hans ansikte.

    Annars så träffade jag min sambo 1 vecka efter att min farfar dog och jag mådde jätte dåligt att jag var så glad över att ha träffat honom men stort H när jag skulle vara ledsen för farfar.

    Men Han envisades att träffas så vi var o spelade minigolf o min Farfar var en hejare på minigolf det var våran onsdags grej på sommaren o spela minigolf.
    Plötsligt stog ju farfar där vid trädet o rökte sin pipa solbränd o glad.
    Han blinkade åt mig som att skit i mig nu det är ju honom du ska tänka på inte på mig jag finns här ändå...

    Ja jag vann stort i vårat mingolfspelande vilket jag aldrig brukar göra och med farfars tillåtelse så hade vi en mycket trevlig kväll tillsammans.
    Nu är det snart 6 år sedan o i dag har jag o Han med stort H snart 2 barn och vi har ett väldigt bra förhållande.

    Tack Farfar för att du lät mig vara glad. Men du visste väl att det var honom jag skulle vara med.

    Saknar dig o Älskar dig !

Svar på tråden Sanna spökhistorier & övernaturliga upplevelser!!!!