• milimina

    Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

    vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

    Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

    fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Elisabethjz

    Twixie: Benjamin var oxh rädd för dammsugaren när han var mindre, nu är det bättre! Han älskar att dammsuga själv. Däremot så tycker han INTE om andra höga ljud, blir väldigt rädd.

  • Twixie

    Jo, jag antar att det är typiskt kvinnligt att få dåligt samvete över att man blir arg... Känns bättre dock efter man fått skriva av sig det dåliga samvetet Samtidigt tycker jag det är viktigt för Melvin att få se olika känslor. Det jag har mest dåligt samvete över är egentligen inte att jag blev arg utan att jag nekade honom tröst (men just då kände jag att jag inte kunde trösta, däremot tröstade jag honom sedan när vi kommit ut och han lugnat ned sig lite).

    Det enda sättet att få dammsuga lite hemma är att ha honom i famnen, men det blir lite tungt då han ska flänga runt i famnen för att hela tiden ha stenkoll på var dammsugaren är. Han är lika rädd för lilla som stora dammsugaren. Men det går framåt, förut kunde han inte ens se dammsugaren i städskåpet utan att bli rädd, nu leker han med den iaf . Han är inte rädd för andra höga ljud. Vet inte om det kan vara att saker försvinner in i den och försvinner... Jaja, pappa tycker han har perfekt ursäkt för att inte behöva städa hemma på dagarna

    Norpan - Såg din fråga längre bak om graviditet. Jag kände på mig att jag var gravid denna gång för jag fick en konstig känsla i magen som jag kände igen från Melvin (speciell sorts mensvärk, molande och spänd mage). Men det gick över och jag har inte känt något mer. Känslan i magen var anledningen till att jag tog testet. Fick bara en känsla av att jag borde ta ett gravtest... Kan inte förklara hur men det var bara en känsla jag fick.


    ♥ Melvin ♥ ♥Bökis med BF 2 maj♥
  • Angel80

    Kikar in snabbt, har ett litet lunchbrake från studierna.

    Hoppas att allt är bra med er, här används största möjliga hjärnkapacitet från 9-5.

    Två kurser är iaf avklarade nu och jag har påbörjat den tredje och fjärde kursen. Ser ljuset med lite jullov om knappt en månad.

    Pesco - flyger ni på natten eller dagen. Vi bokade flyg så vi flög på natten både dit och hem, vilket underlättade otroligt, vi var i god tid på flygplatsen så att lilleman fick kuta runt ordentligt och spralla av sig. Sen som Elisabeth säger så är det bra att ha några roliga leksaker med sig som man har lagt undan några dagar innan, eller som vi gjorde, vi köpte en massa småleksaker på BR och tog med oss, helt nya grejer han aldrig lekt med förrut så det var extra roligt.

    Ett tips är att kolla så fort ni har hittat era platser med flygvärdinnorna om planet är fullbokat, om inte be att få byta platser till ett ledigt tre eller fyrsäte. TYvärr var planet fullbokat på nerresan så lilleman sov i vårt knä, men på hemresan var det inte fullbokat så då flyttade mannen som satt tillsammans med oss på ett tresäte till en annan ledig stol så att lilleman kunde ligga emellan oss på ett säte, det gjorde att han sov totalt 8 timmar i sträck under en 11 timmar lång flygning. Rena drömhemresan faktiskt. Jag sov väl nästan 6 timmar själv.

    Jag vet att om man ber flygvärdinnorna om detta så försöker de alltid att prioritera barnfamiljer som flyger med barn under två år, dvs de som har barnet i knät under flygresan.

    Ancy - jag är helt övertygad om att ni inte får problem senare med lillan om hon får sova hos er ett tag. Den där barnpsykologen på tv svarade häromdagen på en liknande fråga om ett barn som helt plötsligt gallskrek när hon skulle bada, något hon alltid älskat. Hallin sa att vissa saker går helt enkelt inte att förklara, ibland händer och sker små saker i barnens hjärnor, som t.ex. att de tror att de skall sugas ut när vattnet töms ur badkaret och liknande och då skall man bara låta det vara, de kan bli rena på andra sätt och huvudsaken är att barnet får lugn och ro och kan känna sig trygg. Att promt hålla fast vid att hon skulle sova i egen säng kommer nog snarare förvärra situtationen. Låt henne sova hos er. Tänk om alla barn som inte sover i sin egen säng för alltid kommer att fortsätta med det, då skulle hälften av alla tonåringar sova hos sina föräldrar.

    Det mesta löser sig av sig själv. Det är min tro.

  • Elisabethjz

    Oj vad tomt det är här!

    Idag ska Benjamin till farmor hela dan, så jag ska få vila lite, packa och sedan ikväll så ska jag, mamma och syster kanske på Restaurang och äta gott!!!!

  • Elisabethjz

    Pesco: Håller med Angel, fråga om lediga platser. Jag har haft tur några utav flygningarna, det underlättar en hel del att kunna sitta bekvämt och att dom små kan få sova lite bättre.

  • mollan nu

    När jag kom hem i går blängde Alma på mig argt i 5 minuter, sen la hon sig i mitt knä, drog i tröjan och sa tuttu. Sen skulle det gnällas efter tutte hela kvällen och halva natten.
    Hon har legat som ett frimärke på mig hela natten så jag har skitont i ryggen nu.
    Nå ja, jag fick allafall sova två nätter borta och då vaknade jag bara en gång per natt


    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu
    Skrutthumlan skrev 2007-11-29 13:17:33 följande:
    Gav du med dig med tutten eller? du får åka bort längre tror jag Kram
    ja tillslut orkade jag inte med grinet. Va så sjukt trött.
    Får nog åka bort en månad eller nått

    Hur går det med lägenheten för er?
    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Elisabethjz

    Mollan: Vad jobbigt att Alma inte hade "glömt" bort tutten. Förstår vad du menar med att inte orka, Benjamin får flaska på natten när han inte vill sova och gnäller. VET ju att vi borde vänja honom av med det, men vi orkar inte mitt i natten ta den striden.

  • milimina

    skrutt,
    kan det vara så enkelt att det är "fel" tid för lgh nu? jag tror det är ganska avgörande. sen kan det dessutom vara så att om den legat ute en gång och inte försvunnit så drar de ev intresserade öronen åt sej för de tror att nåt är fel eftersom den inte blev såld, särskilt om priset sänks. om ni har lite is i magen och sätter ut den igen t ex efter jul, så tror jag att ni kommer få spekulanter. ni måste ha råkat ut för maximal otur för lgh är ju toksnygg och jag tycker verkligen ni borde ha kö ut på gatan!

    jag förstår verkligen att det är jobbigt, och att det är stressande. inte kul såhär innan julen håller verkligen tummarna för att ni ska få den såld (till ett pris som ni är nöjda med!)


Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006