• milimina

    Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

    vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

    Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

    fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Twixie

    Nanis - Det kommer bli kanon med nya bilen


    (¯`°?.¸ ♥ Melvin ♥¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ♥Bökis med BF 2 maj♥¸.?°´¯)
  • Elisabethjz

    Nanis: Hehe, jag misstänkte när jag läste dina tidigare inlägg att du inte skulle förhasta dig, att dom kommer nog byta snart ändå!!!! Och nu så läste jag ditt sista inlägg att MArkus tog saken i egna händer!!! Vad kul med ny bil!!!!! Och vad SKÖNT att han tog ett beslut så att ni slipper vela. Jag är ofta likadan, kan inte ta ett beslut om det finns två alternativ.

  • milimina

    här sitter jag och käkar morötter med tacodip. sist jag gjorde det var jag nygravid med junior och hade sjuka cravings på tacodip! sen dess har jag inte ätit det alls hahaha min kompis frågade idag out of the blue om jag är gravid igen, men inte såvitt jag vet - jag väntar ju på mens vilken dag som helst nu. väl?

    (shit... jag kanske borde ta ett test?)


  • malincha

    Elisabeth: ja jag är lite velig när det gäller saker och ting med pengar inblandat!! Så då är det skönt att nån annan kan ta på sig skulden/förtjänsten
    Nää men allvarligt. Det känns bra. Vi har haft bilen ute på blocket i flera månader och vi har verkligen bara fått skambud!!! Och nu fick bra betalt för våran och dessutom en NYARE bil än den vi hade. Dessutom har den betyg 5 när det gäller säkerhet!!

    Jag tänker väldigt ofta; "vad är haken?". Jag har lite svårt svårt att tro att man KAN göra bra affärer och alla är inte ute efter att luras.

    Förövrigt är en bilaffär sällan en lönsam affär men bilen är tyvärr för oss ett nödvändigt ont just nu. Vi har diskuterat fram och tillbaka huruvida vi skulle klara oss utan bilen helt...och kommit fram till att just nu gör vi inte det för att få ihop det tidsmässigt när jag börjar plugga sen.

  • Bebbilina

    Mollan: en kompis hade precis samma "amnings-problem" som du. Hennes man och dotter åkte till hans föräldrar några dagar och sedan när de kom hem hade inte hennes dotter heller glömt tutten så hon sov på soffan några nätter till så at dottern fick gosa med pappan istället.

    Twixie: frans var rädd för stavmixern förut. Det jag gjorde var att "gasa" lite med den innan den gick på för fullt och samtidig titta på honom och le.

  • Elisabethjz

    Miliminia:?!?!?

    Nu har jag åkt på en ögoninfektion OXÅ.... Usch, ska flyga hem i em och har just nu ögoninfektion, hosta, ont i örat och en svamp infektion. Blääähhh, hade gärna haft David med på flyget så jag kan få slappna av. Har ju inte direkt fått sova några nätter nu det senaste heller.

  • milimina

    glömde testa nu på morgonen... men ska försöka minnas imorn. inte för att jag tror det är nåt (fattar inte hur det skulle gått till isf, inget oskyddat i närheten av äl liksom) men det kan ju vara skönt att veta säkert


  • Smurfan 81

    Elisabethjz
    Nä, usch vad jobbigt! Hoppas det går bra.

    Milimina
    Vad spännande!

    Nanis
    Grattis till bilköpet! Jag tycker också det är lite läskigt att köpa bil, det handlar om så mycket pengar. Vi köpte ju en "ny" bil nu i oktober för att så småningom få plats med två bilstolar och dessutom vagnar och packning. Blev visserligen ingen kombi, men en rymlig halvkombi! Vi är jättenöjda förutom att batteriet har börjat krångla. Men vi köpte från en återförsäljare och det är en -06'a så de får faktiskt hjälpa oss fixa det.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006