• milimina

    Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

    vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

    Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

    fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • mollan nu
    malincha skrev 2007-12-19 19:26:56 följande:
    Haha! Hugo säger tomte! Så söt; pekar på ALLA tomtar och säger "tomne".
    hehe gulligt
    Alma säger tonte

    Hon kläckte precis docka mot tidigare dockta eller dotta, kul när det går framåt med pratet.
    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Elisabethjz

    Ancy: Åhh stackars lilltjejen. Hoppas att det går snabbt över och att du slipper det hela.

    Här har vi oxå fått ngn magbacill Igår sov Benjamin 4 timmar på dagen !!! Har han ALDRIG gjort, och jag hade magknip hela dan och diaree. Inatt vaknade vi att Benjamin var ledsen och hade bajsat ner HELA sängen och madrass och ALLT..... Sådär lagom kul när vi har besök och David inte kan vara hemma och hjälpa till med något.

    Nanis: Hehe vad sött

  • malincha
    mollan nu skrev 2007-12-19 21:30:25 följande:
    Hon kläckte precis docka mot tidigare dockta eller dotta, kul när det går framåt med pratet.
    Det är verkligen en härlig tid nu när det kommer nya ord varje dag!!!!
  • Svirroo

    Ancy: Jo inte lätt när lilla pappa inte vill själv

    Hoppas du slipper magsjukan, fy för att hamna på sjukhus!

    Elisabeth: Nu ska ju Ben vara frisk så han kan bråka med din mamma när hon kommer!!!

    Leo var magsjuk i Thailand, kräktes en hel natt och sen höll det i sig så han kräktes på kvällarna i en vecka med någon kvälls uppehåll. P fick en spya i födelsedagspresent över hela sig precis när vi avslutat en middag. Leo gar spytt ner flera restauranger och hotellsängar


    Pratar alla mycket? Leo babblar väldigt mycket men inte så många ord, kanske jag som har dålig fantasi?! Man märker att han blir frusterad ibland när man inte fattar vad han vill och superglad när man förstår.


    Ancy o Elisabeth: Vilka supermammor ni har, får man låna

  • mollan nu

    pratet är väl som allt annat väldigt olika, Alma lärde sig ju gå rätt sent men började prata rätt tidigt. Alla är bra på olika saker


    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • milimina

    precis det kommer förr eller senare, jag är inte orolig däremot vore det rätt skönt om han kunde säga vad han vill emellanåt för han blir så frustrerad när jag inte begriper....

    bara så ni vet så betyder att han sätter pekfingrarna emot varann INTE att jag ska sjunga imse vimse! nej, det är "masken kryper"..... gissa hur många utbrott han hann få innan jag fattade det


  • mollan nu
    milimina skrev 2007-12-20 10:48:17 följande:
     bara så ni vet så betyder att han sätter pekfingrarna emot varann INTE att jag ska sjunga imse vimse! nej, det är "masken kryper"..... gissa hur många utbrott han hann få innan jag fattade det
    hehe a men det e ju klart.
    Alma säger mamla hela dagarna, ser fram emot den dagen hon förklarar vad det betyder.
    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Twixie
    milimina skrev 2007-12-20 10:48:17 följande:
    precis det kommer förr eller senare, jag är inte orolig däremot vore det rätt skönt om han kunde säga vad han vill emellanåt för han blir så frustrerad när jag inte begriper.... bara så ni vet så betyder att han sätter pekfingrarna emot varann INTE att jag ska sjunga imse vimse! nej, det är "masken kryper"..... gissa hur många utbrott han hann få innan jag fattade det
    Att mamma inte förstod det!!!  
    Här hemma har vi tydligen fåglar som flyger med jämna mellanrum för rätt vad det är så tittar han på något (osäkert vad) och tecknar "fågel"... Blir lika arg varje gång vi inte förstår vad det är som är fågel (för det kan lika gärna vara nallen som är fågel eller boken där det finns EN tecknad fågel i, som vi inte ens har sett)!
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Smurfan 81

    Kevin pratar otroligt mycket, och nu börjar fler och fler ord komma också så det är kul! Innan har det mest varit pladder. De senaste orden är "Kaka" & "Kuddkrig" sen säger han mycket om han får härma oss t.ex. "Ida" (hans inskolningslärare på dagis), "Bada", "Dricka" osv men det är inga ord han säger självmant utan som sagt bara härmar. Ja, "Ajaj" säger han också så fort vi säger Ajaj, men det betyder ju inte att han slutar med det han inte får göra...

    Sen är alla djur hästar, "iiihhh" säger han om allt. "Muuu" och "Bää" kan han få till ibland om vi säger det först, men initiellt är alla djur hästar!

    mollan
    Kevin säger booka-booka-booka-booka och det har han sagt jättelänge, vi fattar fortfarande inte vad det betyder! Ska bli skönt den dag vi kommer på vad det är!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006