• milimina

    Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

    vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

    Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

    fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Elisabethjz

    Vill oxå passa på att säga GOD JUL till alla!!!!

    Här är fullt upp. Mormor och hennes man åkte imorse, och mamma och pappa kommer ikväll. Så idag far jag och Benjamin runt och städar, handlar och ska klä granen!!

  • Anke

    Nora är också lite bättre efter pencillinet, men är väldigt kinkig och vill bli buren hela tiden. sen sista två nätterna har hon vaknat var tredje timme och varit OMÖJLIG att få henne somna om. börjar bli desperat, vad fasen gör man? vi är grinfärdiga på nätterna. hon vaknar och är PIGG, det tar upp emot en timme att få henne att somna om.


    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Elisabethjz

    Anke: Verkar som om det är många små som går igenom sådan perioder. Benjamin har haft ett par, och när jag tänker på det så kan det ha varit i samband med pencilling kurer (han har ju gått på ett par.... ). Sista gången så hade han infektion i munnen samtidigt som tänder kom och han hade ont av det. Dom får lätt infektioner här och där efter pencillin kurer.

    Inatt fick han sova hos oss, händer inte ofta för han far runt som en visp, men ibland orkar man bara inte vara uppe och natta om och om igen.

  • malincha

    Smurfan: vi var på närakuten igår och läkarn där verkade inte allt för orolig så då är väl inte jag haller det...typ.
    Idag har han faktiskt varit så gott som feberfri! Hoppas, hoppas det håller i sig!!

  • Anke

    hon är inne på dag 4 av pencillin kuren och är helt otröstlig. till råga på allt så har hon bränt sig lite på en lampa. 


    vi är så fundersamma, om vi ska åka norrut eller inte. det tar ca 3 timmar och där får vi avlastning och mat, här har vi varken eller
    sjukvårdsupplysningen sa att vi skulle hålla koll på feber och om hon kissade, och hon har inte feber, och kissar massor
    usch är gråtfärdig
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • Elisabethjz

    Anke: Förstår att det är jobbigt beslut, men låter lite som om ni vill åka och kan vara skönt för er alla med ny miljö och avlastning och fira jul med familj!! Vem vet, lilltjejen kanske blir glad för lite nya ansikten och uppmärksamhet oxå!! Det brukar Benjamin bli!!

  • sabina82

    anke: stackars er, lider med er ! hoppas verkligen hon piggnar på sig ! kan säga att här är vi oxå sjuka, wille blev sjuk igår, hostar, snuvig och febrig, inte kul när dem är sjuka men håll ut det går över snart. tycker oxå ni ska åka iväg, det gör nog er gott. få lite mat och ompyssling hela familjen.

    kram till er !

    många som blivit sjuka, jätte tråkigt men håller alla tummar för att alla små är frisk imorgon !

    Önskar alla en härlig JUL !!

  • mollan nu

    usch va tråkigt för alla er med sjuka barn
    Alma är jätteklängig på mig, det ska bara bäras.
    Men det verkar som hon lär sig väldigt mycket just nu. Bara sen vi kom hit har det ploppat ur minst 10 nya ord ur henne. Roligaste är när hon går runt och säger god jul.
    I morse efter frukost gick hon fram till tvn och sa bebbi, då skulle hon se teletubbie.


    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Smuggel

    Usch va trakigt med alla era sjuka sma, hoppas dom blir battre snart.

    Nu ar vi i Uruguay och idag ar det brollop. Resan gick jattebra, till Miami fick vi ett extra sate sa Milton hade egen stol, det var ju verkligen skont for han tyckte allt var sa spannande att han bara sov de 2 sista timmarna pa en 9 timmars flight. Nar vi skulle aka till Uruguay fran Miami skulle planet ga kl 20 men nar vi kom till flygplatsen 17.30 hade flighten andrats till kl 18 (vi hade ringt och kollat ett par dagar innan men dom hade glomt att namna denna lilla detalj for oss:) sa vi blev ombokade till dagen efter och fick darfor en extra dag i Miami. Jaja inget vi klagade pa iallafall. Nu skall jag borja gora mig iordning, hoppas ni alla far en skon jul och att alla haller sig friska.

    kram A

  • malincha

    Mollan: haha. Söt hon är som säger god jul!!!

    Ahhh jag blir tokig snart!!! Han är fortfarande inte frisk. Febern stiger till 40 grader så fort alvedonen slutat verka! Han var ju feberfri en sväng på dagen men det varade ju inte länge. Han är så hängig, skrutten och vill BARA vara med mig hela tiden. Ändå har jag lyckats handla julklappar, städat och gjort knäck!
    Jag vill att han ska bli frisk!!!!!! Jag hade lätt tagit över febern om jag kunnat. Det är så jobbigt att se honom lida.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006