• Äldre 24 Nov 00:41
    13780 visningar
    7 svar
    7
    13780

    Nån mer som fått Potters syndrom änglabarn?

    Hej!
    Har nån mer av er fått barn som hade Potters syndrom? Tror det är mest killar som föds med det syndromet. Men det finns nog även flickor. Robin hade ju lite krommosomfel oxå, nedsänkta öron, klumpfot mm.. Förstorat hjärta.. Allt var fel på honom. suck. 3 år har gått... Sorgen blir annorlunda. Jag kände på mig att det var en kille. Å så blev jag så förvånad över att jag hade rätt. Jag är så glad för att han var lik min man i ansiktet så han fick nått samband med Robin. Jag fick ju lära känna honom så det är lite orättvist att inte min man fick känna honom på det sättet som jag fick.
    Mest jag som pratar om det, med andra. Fick äntligen säga det till hans farfar att han är gammelfarfar... Så skönt. Då kan man va sig själv. Det hade inte min man tänkt tror jag.
    Jag säger ofta att jag har barn. Jag är mer spontan.. Hur är era män, talar dom om känslorna? min man är lite instängd. Fast vi pratar lite om det ibland.
    kram. Det blev visst långt.

  • Svar på tråden Nån mer som fått Potters syndrom änglabarn?
  • Pirog
    Äldre 24 Nov 00:45
    #1

    beklagar sorgen, i en rättvis värld skulle vi inte ha några änglamammor.

  • morzan­4
    Äldre 24 Nov 00:55
    #2

    Beklagar djupt. Kikade in på din sida, så söt liten kille han var, lille Robin!
    Kram!

  • Momsie
    Äldre 24 Nov 01:47
    #3

    Fast min värld är rättvis trots änglar både här och i himlen, förstår omtanken bakom dina ord som ju inte alls var riktade till mig, men jag ville bara säga att jag personligen inte skulle vare sig vara samma mamma eller person utan mina erfarenheter...hoppas TS förlåter mitt inhopp.


    Pirog skrev 2007-11-24 00:45:53 följande:
    beklagar sorgen, i en rättvis värld skulle vi inte ha några änglamammor.
  • Pirog
    Äldre 24 Nov 01:54
    #4

    ok, min väninna hade gett allt för att inte vara en änglamamma, vi är så olika,inte meningen att förolämpa dig,utan att visa medlidande med ts.


    Momsie skrev 2007-11-24 01:47:47 följande:
    Fast min värld är rättvis trots änglar både här och i himlen, förstår omtanken bakom dina ord som ju inte alls var riktade till mig, men jag ville bara säga att jag personligen inte skulle vare sig vara samma mamma eller person utan mina erfarenheter...hoppas TS förlåter mitt inhopp.
  • Äldre 24 Nov 12:04
    #5

    nu var det ju inte frågan men det gör inget. Nä det är inte rättvist nått av det kram

  • Äldre 18 Jan 12:15
    #6

    Såg att tråden är jättegammal men ville bara berätta att jag också fått en son med potters syndrom 2001

    Det finns att läsa om i min blogg under kategorin Min ängla son

    www.keckla.bloggplatsen.se 

  • Äldre 21 May 13:21
    #7

    Hittade inte denna sidan förrän nu.

    Jan 1989 födde jag en liten flicka, 4 veckor innan beräknad födsel, som hade Potters syndrom. Vilket visade sig vid obduktionen. Hade inga varningstecken under graviditeten att något var fel. Värkarna satte igång plötsligt på natten o ca 2.5 Tim senare var hon född. Hann in till Hbg BB trots 2.5 mil att köra. Hörde ett litet skrik när hon föddes o sedan sprang läkare iväg med henne. En stund senare kom de in o berättade att vår flicka mådde väldigt dåligt. När jag var gjord iordning kördes jag in i rullstol till henne. Där låg hon på en liten bädd kopplad till en massa sladdar med personal runt som sig som jobbade för hennes liv. Efter en stund förstod de o vi att det var förgäves. Hon kopplades ifrån o drog sina sista andetag i vår famn. Vilken chock, allt över på 4 tim.hon var så fin, inga yttre symtom. Vid obduktionen såg man att njurar o lungor inte var färdigbildade o ej livsdugliga.

    Fick otroligt stöd av all personal runt oss, sjukhuspräst m.fl. gick hos psykolog lång tid efteråt för att hjälp efter denna chock. Sökte också all information ang Potters syndrom jag kunde få. Biblioteket var god hjälp där.

    När det var dags för våra andra barn att bli föräldrar var vi på genetik avd i Lund o fick mer information. Då det finns viss risk att det är ärftligt. De stod också under extra undersökningar o ultraljud för att kolla upp det. Allt utvecklas o går som väl är framåt. Så nu har vi fått 3 underbara barnbarn .

    Sorgen går aldrig över utan du lär dig leva med den och du får en annan inställning till livet, tar inget för givet, utan gläds åt det lilla.

Svar på tråden Nån mer som fått Potters syndrom änglabarn?