• bm2007
    Äldre 29 Dec 19:27
    7577 visningar
    10 svar
    10
    7577

    Vad kostar flytten?

    Hejsan!

    Undrar om det finns någon vänlig själ därute i cyberspace som skulle kunna hjälpa mig!

    Innan sommaren kommer vi flytta men eftersom jag då kommer vara höggravid så funderar vi på att ta hjälp av en flyttfirma.
    Vi vill inte ha hjälp med packningen utan bara få sakerna från A till B, avståndet mellan städerna är ca 70 mil.

    Vad fick Ni ge när Ni flyttade?

    Jag förstår att priset även beror på hur mycket kartonger, möbler etc du har, men jag skulle jätte gärna vilja veta var det ugnefär kan landa på.

    Tack så jätte mycket för hjälpen!
  • Svar på tråden Vad kostar flytten?
  • Äldre 29 Dec 19:37
    #1

    Vi betalade ungefär 10 000 när vi flyttade ungefär 70 mil för några år sen. DEt var samkörd flytt med andras bohag och då hade vi inte alls lika mycket grejer som nu när vi bor i hus.

  • Birgit­ta2
    Äldre 29 Dec 19:39
    #2

    Det beror på hur stor lägenhet eller hus ni har. De räknar på det nämligen. Min mor betalade 15 000 kr från Göteborg till Stockholm. En tvårummare. Och då packade hon själv.

  • bm2007
    Äldre 29 Dec 22:34
    #3

    Tack snälla för svaren. Nu vet jag i alla fall vad det kan landa på, ugnefär.
  • Äldre 29 Dec 23:36
    #4

    Vi betalade 17000kr för flyttfirma, inkl en del packning och flyttstäd, för en 2a på 54kvm. Då flyttade vi 80 mil. Men vi fick in offerter på ca 30000kr för samma service också, så det gäller att kolla runt.

  • bm2007
    Äldre 31 Dec 21:31
    #5
    Tack pumpkin, det verkar som att det kan skilja ruskigt mycket mellan olika företag så det gäller nog att kolla upp de olika.
    Hur gjorde ni? Skickade Ni ut förfrågan till olika bolag?
    Jag tycker att det är så himla svårt att uppskatta hur mycket kartonger det kommer att bli..
  • Birgit­ta2
    Äldre 31 Dec 21:39
    #6

    flyttsidorna.se finns en hel del firmor som anslutit sig. Där kan man begära EN offert och denna förfrågan om offert skickas ut till dem som anslutit sig till sidan. Man behöver ju inte heller ta någon från sin egen ort utan många kör ju över hela landet och tar ett lass "på vägen" så att säga.

    Gå in ditt och skriv ner allt som behöver skrivas ner så har du offerter snabbt. Vissa svarar inom ett par timmar (under kontorstid) och några tar nån dag eller två på sig. Kanonsmart.

  • Äldre 31 Dec 22:22
    #7

    Flyttsidorna har inte funkat för mig, har aldrig fått något svar... Vi tog istället kontakt med flyttfirmor på orten där vi bodde och orten dit vi skulle flytta och begärde offerter. Många flyttfirmor har hemsidor där man kan fylla i ett formulär och så får man en offert utifrån det, mycket praktiskt!

  • shqipo­një
    Äldre 31 Dec 22:25
    #8
    Birgitta2 skrev 2007-12-29 19:39:33 följande:
    Det beror på hur stor lägenhet eller hus ni har. De räknar på det nämligen. Min mor betalade 15 000 kr från Göteborg till Stockholm. En tvårummare. Och då packade hon själv.
    när vi skulle flytta fick vi inte packa själva, då gällde inga försäkringar...
    vi flyttade 15 mil och det gick på 16000 (fick betald flytt från arbetsförmedlingen)
  • loveli­ten
    Äldre 31 Dec 22:25
    #9

    Jag betalade ca 6000 för att flytta en tvåa 10 mil. Men det var för billigt klagade de på efteråt och jag fick in offerter på upp mot 20000, så kolla runt!!!

  • Äldre 5 Jan 17:48
    #10

    Vi fick betala 10 000:- för en flytt på ca 10 mil. Packade gjorde vi själva samt packade upp & flyttstäd. Dock så bodde vi på 4:e våningen på ena stället, utan hiss. Och 5:e våningen på nya stället, med liten hiss. Så i priset ingick tillägg för det.

    Vi fyllde en hel lastbil, bl a ca 70 flyttkartonger! Då hade vi ändå slängt 3 fulla bilar med skräp innan och kört 2 fulla bilar med grejer till nya stället innan.

    Vi fick offerter på mellan 10-25000:-

Svar på tråden Vad kostar flytten?