• Gullfina

    Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

    Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • nublu

    Libero: Förstår om du vägrar tåget då faktiskt. Själv ska jag "bara" till en av mina leverantörer och kolla efter nya "roligheter". Mycket mer hinner man egentligen inte på en dag.

  • Liten Björn

    Jag behöver hjälp. I matsalen är väggarna ljusgrå och listerna vita. Jag vill ha ljus, romantisk lantstil där men gubben har gått och köpt ett matsalsbord i mörkt trä. Bordet är förvisso massivt och ser lantligt ut men jag hade helst sett att det var vitt. Hur ska jag göra för att rummet ska få vit lantstil fast att bordet är mörkt?

  • Hjorthan

    Måste bara få tacka er tjejer här inne! Ni har en stor del att göra med mitt bättre mående också faktist. När man går här hemma och mår dåligt, både fysiskt och psykiskt, så är det alltid en fröjd att komma in här, få lite peppning, få tänka på något annat en stund, och få roliga små anekdoter från er alla.

     NI ÄR TOPPEN!


  • nublu

    Låt allt annat gå i ljusa färger och låt bordet bli ett kontrasterande blickfång. Försök inte kamouflera det för då ser det bara "fel" ut. Vita stolar, ljusa hissgardiner, övriga möbler vitmålade, fattigmanssilver, vita blomkrukor och i mitten som ett effektfullt utropstecken: bordet! Se på hur danskarna inreder, de har ofta en möbel som avviker på just det sättet i en i övrigt ljus inredning.

  • maria81

    Kikar in och frågar om ni möjligtvis vet någon bra sida/butik nära göteborg som har barnmöbler och inredning i den stil ni skriver om. Syrran är helförtjust i den och går med magen å vädret och ska göra barnrum


    mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Liten Björn

    Tackar. Ja en vas med ett arrangemang vita blommor på bordet kan nog bli riktigt läckert. Det ska jag prova.


    nublu skrev 2008-01-10 09:38:54 följande:
    Låt allt annat gå i ljusa färger och låt bordet bli ett kontrasterande blickfång. Försök inte kamouflera det för då ser det bara "fel" ut. Vita stolar, ljusa hissgardiner, övriga möbler vitmålade, fattigmanssilver, vita blomkrukor och i mitten som ett effektfullt utropstecken: bordet! Se på hur danskarna inreder, de har ofta en möbel som avviker på just det sättet i en i övrigt ljus inredning.
  • jerka79
    Mettan69 skrev 2008-01-10 08:11:14 följande:
    Pratade med maken i går om servisen och han har insett att jag inte ger mig. Han är  inte glad för det men han känner mig och jag är ENVIS. Gav mig dåligt samvete istället när han påpekade att  vi behöver 2 nya garderober och lite annat som också kostar pengar som han tycker att vi skall satsa på istället så jag är lite låg idag.  Men jag behåller min servise. Vi har pratat om garderober länge och aldrig kommit till skott och att vi inte hade köpt det nu heller eftersom vardagsrummet står på tur. Så nu är liften rensad i alla fall och vi kan gå vidare med vårat liv. Jerka79: Lycka til med kökmöblerna. Måste bara gå att få in eftersom du gillar dem så mycket. Du får ställa in dem redan nu och säga till dem att bygga köket runt möblerna...LCroft. Det var ingen dålig morot. Lycka till på dagiset och hoppas de är lika trevliga i verkligheten som i telefon och att dottern kommer att trivas.Hjorthan. jaså, det är dax för dig att börja jobba igen. Kommer du att jobba heltid eller deltid första tiden? Hur går det  för din arm nu för tiden?
    Jag tanken har slagit mig med, att bygga köket efter möblerna, hihi. Ska försöka ta ett kort på dom någon dag och visa erRäcka ut tungan Just nu står dom väl packade och skyddade i gästhuset tillsammans med allt annat som är nedpackat för tillfället...Dom ska få plats. Har redan vunnit kampen om den apfula vedspisen som ska uuuuut. *segerfanan uppe*Skrattande
  • Gosevännen

    therre: Tack! den mattan var ju fin, men tyvärr har vi ca 40 mil till närmaste Rusta, så jag tror det får bli någon annan...

    Mettan: Skönt att ni fått rensat luften, även om det kanske inte gick så bra! Men huvudsaken är ju att du får behålla din servis, det svider bara en gång i kassan, sen har du den förhoppningsvis resten av livet!

    libero: tack! Usch och fy för magsjuka Jag har kräkfobi!

    Hjorthan: Härligt att höra att du mår så pass bra som du gör! *glädjekram till dig*

  • Tårtsmulan77

    Ajajaj...Gråter...måste bara beklaga mig lite...
    Igår vaknade jag med världens smärta i tanden längst in i översta vänstra käken.
    Inte nog med det...smärtan strålade ut i alla andra tänder på vänstra sidan plus att det strålade ut till hela vänsta kinden, örat och tinningen...det kändes som om allt skulle spricka pga trycket.
    Jag ringde till tandläkaren så fort de öppnade och fick en tid ganska så snart.
    Det visade sig att det var en gammal rotfylld tand som spökade. Antagligen har den tanden, när den blev rotfylld, inte blivit lagad ordentligt av min förra tandläkare så bakterierna har fått arbeta fritt under lagningen och det har nu gått så långt att allt har blivit inflammerat. Dessutom trodde tandläkaren att hela tanden var spräckt pga att jag pressar tänder både natt som dag (har bettskena på natten men den börjar bli väldigt nött).
    Jag fick ut penecillin och citodon mot smärtan och så skulle jag höra av mig idag hur jag vill göra med tanden...försöka laga den men det var väldigt osäkert om den skulle bli bra eller dra ut den vilket dessutom ja skulle spara flera tusenlappar på...tandläkaren sa att om det hade varit han så skulle han dra ut tanden.
    Jag löste iallafall ut penecillinet och citadonen men på kvällen och under hela natten så hade jag så vansinnigt ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen...citadonen gav inte den effekt som jag trodde att den skulle göra.
    Ringde till tandläkaren direkt när han öppnade på morgonen och sa att ja ville dra ut tandeländet så fort som möjligt och berättade även att jag hade sån enorm smärta.
    Fick en tid 20 minuter senare. Då jag har tandläkarskräck så fick ja fyra lugnande tabletter som skulle börja verka innan de satte in bedövning. Blev totalt groggy av dem och är det fortfarande...kommer antagligen att vara det resten av dagen sa de.
    Tanden drogs iallafall ut och jag fick order om att inte dricka eller äta något förrän om fyra timmar ocd dessutom ska ja fortsätta med penecillinet och värktabletterna.
    När jag komhem så satte smärta igång något alldeles vidrigt och  jag var tvungen att ta värktabletter redan nu men de har inte hjälpt.
    Jag har så j...a ont så tårarna rinner...vet inte vad jag ska ta mig till...måste detta ge med sig snart...vill inte vara med om detta mer...jag har så ont Gråter

  • nublu

    Tårtsmulan: Stackars dig! Om du har en vetekudde så värm den och lägg över kinden och rulla ihop dig i sängen eller soffan. Värme lindrar smärtan. Hjälper inte det så ring tandläkaren och fråga om du kan få starkare tabletter eller om du kan kombinera med exempelvis Panodil. Lider med dig! *kram*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.